|
|
امروز: يکشنبه ۱۰ تير ۱۴۰۳ - ۰۶:۳۶
کد خبر: ۴۴۸۹۵
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۳
درپی تداوم جنایات جنگنده های متجاوزگر سعودی و متحدانش به یمن، بمباران مناطق مختلف این کشور دست کم 15 کشته و بیش از 30 تن زخمی بر جای گذاشت.
به گزارش شبکه خبری المیادین، جنگنده های سعودی و متحدانش امروز بار دیگر به طور گسترده مناطق مسکونی در صنعاء، الجوف و مارب را بمباران کردند.

براساس این گزارش در این حملات هوایی دست کم 15 غیر نظامی کشته و بیش از 30 تن دیگر زخمی شدند.

**بخش کنسولگری سفارت روسیه در صنعا تعطیل شد

سخنگوی سفارت روسیه در صنعا امروز (َشنبه) اعلام کرد که بخش کنسولگری این سفارتخانه فعالیت های خود را متوقف و کارکنانش را راهی مسکو کرده است.

خبرگزاری اسپوتنیک از مسکو گزارش داد که وزارت خارجه روسیه پیشتر اعلام کرد که قصد دارد کارکنان دیپلماتیک و اتباع خارجی را از صنعا خارج کند.

در همین حال، سخنگوی سفارت روسیه در صنعا گفت که به دلیل اوضاع ناامن در یمن، بخش کنسولگری این سفارتخانه فعالیت خود را متوقف کرده است.

روسیه هفته گذشته نیز فعالیت کنسولگری خود در شهر عدن را متوقف و کارمندان این بخش را از این شهر خارج کرد.

ساختمان کنسولگری روسیه در شهر عدن در جریان حملات هوایی ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی خسارت دیده است.

روسیه پیشتر حدود 600 نفر از شهروندان بلاروس، اوکراین، ازبکستان، لهستان، کوبا، مصر و سوریه را از یمن خارج کرده است.

**کمبود تجهیزات پزشکی برای عمل جراحی در یمن

المیادین همچنین گزارش داد که کمیته بین المللی صلیب سرخ از عدم وجود دارو و تجهیزات پزشکی جهت عمل جراحی در یمن خبر داده است.

**حملات هوایی سعودی به شبکه مخابرات در استان صعده

خبرنگار المیادین گزارش داد که جنگنده های سعودی 5 مرتبه شبکه مخابرات منطقه ساقین و شهرستان الظاهر در استان صعده بمباران کرده است.

**تجاوز هوایی سعودی به تاسیسات دولتی در استان صعده

پایگاه خبری یمنی الخبر نیز گزارش داد که جنگنده های سعودی امروز بارها مناطق مختلف استان الحدیده واقع در غرب یمن را بمباران کردند.

بر اساس این گزارش این جنگنده ها تعدادی از تاسیسات دولتی از جمله فرودگاه و بندر و پایگاه های نظامی این استان را هدف حملات خود قرار دادند.

یک مقام محلی به الخبر گفت که این بمباران ها بسیار شدید و قوی بودند.

** پرواز بر فزار آبهای منطقه یمن ممنوع اعلام شد

در همین حال النشره نیز گزارش داد که وزارت خارجه دولت عبدربه منصور هادی رییس جمهور مستعفی و فراری یمن، همه آبهای منطقه ای این کشور را مناطق پرواز ممنوع اعلام کرد.

بر اساس این گزارش ورود هواپیماها به مناطق مذکور بدون مجوز قبلی ممنوع است.

در تجاوز نظامی 17 روزه سعودی و متحدانش به خاک یمن به بهانه حمایت از منصورهادی رییس جمهوری پیشین این کشور، هزاران غیرنظامی از جمله کودکان و زنان به خاک و خون کشیده شده و آواره شده اند
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین