|
|
امروز: شنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۷
کد خبر: ۴۴۸۵۲
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۲
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: باید شناسایی وضعیت بانوان و ایجاد ارتقای شغلی آنها، ملاک و شاخص ارزیابی مدیران قرار گیرد.
سیدتقی نوربخش عصر شنبه در مراسم جشن میلاد حضرت زهرا(س) در مجتمع نگین سازمان تامین اجتماعی افزود: 20 درصد از بیمه شدگان تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی و 35 درصد از مستمری بگیران زن هستند.

وی ادامه داد: این افراد تحت پوشش، ضمن مشترکات از لحاظ پوشش بیمه ای به دلایل مختلف حقوقی نیز نیازهای متفاوتی با مردان دارند.

نوربخش در مورد مرخصی زایمان زنان گفت: براساس قانون، این افراد می توانند به مدت 9 ماه تحت پوشش بیمه قرار بگیرند که با تامین منابع امیدوار هستیم این وضعیت بیمه ای که یک نیاز فیزیولوژی و روانی بین مادر و فرزند است، بتوانیم آن را تامین کنیم.

وی خاطرنشان کرد: کمیته ای را تشکیل خواهیم داد که همه مواردی که ظرفیت های حقوقی در قانون برای آن وجود دارد بررسی شده تا شاهد گام های مثبت و عملی در سال آینده باشیم.

نوربخش با اشاره به جایگاه بانوان در پیشرفت سازمان تامین اجتماعی افزود: 65 هزار پرسنل این سازمان، افتخار خدمت به افراد جامعه را دارند بنابراین نقش این سازمان در توسعه ملی بی بدیل است.

وی گفت: اما متاسفانه این تعداد پرسنل که فقط 30 هزار نفر آن زنان هستند، کمترین نقش را در مدیریت سازمان برعهده دارند.

به گفته نوربخش، از 500 شعبه سازمان تامین اجتماعی فقط هفت خام رییس شعبه هستند و 493 نفر آقا ریاست شعبات را برعهده دارند.

وی وضعیت ادارات کل و ستاد مرکزی را به همین ترتیب تشریح کرد و افزود: متاسفانه از یک پتانسیل بزرگ (زنان) بطور شایسته استفاده نشده حتی در امور فنی نیز از این افراد بهره نبرده ایم.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، وظیفه سازمان را تغییر این وضعیت دانست و گفت: باید با برنامه ریزی، زمینه ارتقای بانوان فراهم شود بطوریکه یکی از ملاک های ارزیابی مدیران کل سازمان در سال آینده این مساله باشد.

نوربخش افزود: بانوان یکسری نیازهای اجتماعی و حقوقی دارند که متفاوت از آقایان است، بنابراین باید زمینه سهولت کاری برای زنان نظیر گسترش مهدهای کودک و کاهش ساعات کاری فراهم شود.

وی همچنین بر شناسایی ظرفیت بانوان و ایجاد ارتقای شغل آنها تاکید کرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین