کد خبر: ۴۴۸۳۹
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۳
یکی از نمایندگان ارشد مجلس سنای پاکستان اظهارات اخیر مقام عالی امارات متحده عربی را درباره قطعنامه پارلمان پاکستان مبنی بر ضرورت اتخاذ موضع بیطرفی اسلام آباد در جنگ یمن و ضرورت توقف این جنگ، باعث تاسف دانست.
انور محمد قرقاش وزیر مشاور درامور خارجی امارات متحده عربی امروز در مصاحبه ای، از تصمیم اخیر پارلمان پاکستان درباره یمن انتقاد کرده و با مبهم و خطرناک خواندن این قطعنامه، مدعی شده است که پاکستان هزینه سنگینی را بابت اتخاذ موضع مبهم در قبال مساله یمن خواهد پرداخت.

سید طاهر حسین مشهدی Syed Tahir Hussain Mashhadi روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: وزارت امور خارجه پاکستان باید به اینگونه اظهارات غیرمسوولانه واکنش نشان دهد و به آنها توضیح دهد که قطعنامه پارلمان به نفع پاکستان و جهان اسلام است.

این نماینده مجلس که عضو حزب جنبش متحد قومی و از مقامات بازنشسته ارتش پاکستان است، تاکید کرد: اگر قرار باشد ما به خاطر این تصمیم بزرگ، بهایی سنگین بپردازیم، برای پرداخت این هزینه آماده ایم ولی پای تصمیم خود می ایستیم و این پایداری، از ویژگی های ملت ها و کشورهای شجاع است.

وی با بیان اینکه در قطعنامه پارلمان همه چیز بطور شفاف گفته شده و هیچ نقطه ابهامی وجود ندارد، گفت: پارلمان پاکستان این تصمیم را براساس خواسته ملت این کشور و به سود پاکستان و جهان اسلام گرفته است.



** مواضع ایران در قطعنامه پارلمان گنجانده شده است

این نماینده مجلس پاکستان با اشاره به سفر اخیر وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به اسلام آباد و نکاتی که ظریف در این سفر درباره مساله یمن مطرح کرد، گفت: ایران و پاکستان نظرات مشترک زیادی درباره مساله یمن دارند و مهم ترین مسایل مطرح شده از سوی محمدجواد ظریف در اسلام آباد از جمله ضرورت توقف جنگ، ارسال کمک های انسان دوستانه به یمن و مذاکرات بین گروه های یمنی، در قطعنامه پارلمان گنجانده شده است.

وی با تاکید بر این مهم که در جنگ یک کشور مسلمان علیه کشور مسلمان دیگر، فقط رژیم اسراییل است که سود می برد، تاکید کرد که دولت پاکستان قطعا به تصمیم پارلمان احترام خواهد گذاشت و پارلمان و دولت پاکستان، هر دو در یک مسیر حرکت می کنند.

پارلمان پاکستان روز جمعه و در پنجمین روز بررسی مساله یمن برای اتخاذ تصمیم نهایی این کشور در قبال این بحران، با زدن دست رد به سینه عربستان، ضمن تصویب قطعنامه پایانی شامل 12 بند، اعلام کرد که جنگ یمن باید متوقف شود و پاکستان باید موضع بیطرف در قبال این بحران اتخاذ کند.

در این قطعنامه، هیچ توجهی به درخواست عربستان سعودی از پاکستان برای پیوستن به حمله به یمن نشده است که این حاکی از مخالفت پارلمان با ورود پاکستان به این جنگ است. در طول جلسات رسیدگی به مساله یمن، بسیاری از نمایندگان ارشد و چهره های سرشناس پاکستان از جمله عمران خان رهبر اصلی ترین حزب مخالف دولت، مشاهد حسین، شیرین مزاری و بسیاری دیگر از نمایندگان به صراحت با مشارکت پاکستان در جنگ یمن مخالفت کردند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین