|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۲:۲۰
کد خبر: ۴۴۸۳۲
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۴
معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار کرمان از همکاری بانک ها در سال گذشته با توجه به محدودیت ها تقدیر کرد و گفت: البته در سال 94 همکاری وِیژه بانک ها ضروری است.
محمدرضا فتوت روز شنبه در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان کرمان افزود: نرخ های سود بالا منجر به قفل شدن کارها شده که باید رفع این گونه موانع از دغدغه بانک ها باشد.

وی عملیاتی کردن بیش از 70 هزار میلیارد تومان تفاهم نامه سرمایه گذاری در استان را یکی از اقدامات مهم در زمینه رفع مشکل بیکاری دانست و خاطرنشان کرد: بانک ها و دستگاه های مربوط در تحقق این هدف کمک کنند.

وی به طرح جامع کارآفرینان جوانان در استان و مورد توجه استاندار کرمان اشاره و بیان کرد: بر اساس آمار موجود درصد اشتغال و کارآفرینی در بخش تعاونی و دولتی بسیار پایین است.

معاون استاندار کرمان گفت: فرهنگ جامعه به گونه ای شده است که همه در جستجوی کار دولتی و پیگیر شاغل بودن در سیستم دولتی هستند.

وی افزود: اکنون دولت از نظر حجم نیروی انسانی شرایط ویژه ای دارد و در آزمون استخدامی سال 94 تعداد پنج یا شش نفر برای سهمیه استان است و اگر بتوان مشکلات نفرات قبل را حل کرد و به نتیجه رساند زمان زیادی طول می کشد.

وی با اشاره به پتانسیل و امکانات خوب استان در زمینه اشتغال و کارآفرینی بیان کرد: باید در بخش خصوصی شغل ایجاد کنیم و در این راه کارآفرینان ما را همراهی کنند زیرا با هماهنگی خیلی راحت می توان این کار را انجام داد.

فتوت به نامگذاری سال جاری با عنوان دولت و ملت، همدلی و همزبانی از سوی رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: دولت خدمتگزار مردم و مردم کارفرمای دولت هستند و باید امسال و در وظیفه اصلی خود که دغدغه اشتغال است یک حرکت جدی را شاهد باشیم.

وی به سفر سال گذشته استاندار کرمان به راور و طرح اشتغال و توسعه این شهرستان اشاره کرد و افزود: بخش های مربوط در حال تهیه برنامه جامع هستند.

وی گفت: شرایط راور با دیگر شهرستان های کرمان متفاوت است و در فهرست مناطق محروم نبوده و میزان بیکاری و مسایل و مشکلات اجتماعی این شهرستان بیشتر است.

معاون استاندار کرمان تاکید کرد: لازم است اشتغال در شهرستان راور و طرح توسعه راور به صورت ویژه بررسی شود و دستگاه های مربوط تا چند روز آینده طرح ها، برنامه ها و نظرت خود را ارسال کنند تا بتوان از برنامه های راهگشا استفاده کرد.

وی گفت: می بایست از شهرستان راور شروع و سند اشتغال را برای شهرستان های دیگر هم عملیاتی کرد.

فتوت اضافه کرد: کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری در سال جاری کار سختی را برعهده دارد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین