|
|
امروز: جمعه ۰۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۴
کد خبر: ۴۴۸۱۴
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۴
رییس مجلس اعلای اسلامی عراق، مذاکرات هسته ای ایران با غرب را دلیلی بر اهمیت عنصر مذاکره برای حل اختلافات دانست و با بیان اینکه 'مذاکرات بهترین میدان حل مشکلات است'، گفت: حوادث جاری در یمن به مثابه میخی بر تابوت همکاری های منطقه ای است.
سید عمار حکیم روز شنبه در جشن میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) در بغداد، با یادآوری اینکه بهترین روش برای حفظ و صیانت از حقوق 'سیاست لبخند' و 'مذاکره' است، گفت: ما تاکید دوباره می کنیم که منطقه نیازمند سیاست های اعتدالی است.

وی، سیاست های یکجانبه گرایانه را رد کرد و افزود: سیاست های جاری یکجانبه گرا شاید در کوتاه مدت و بصورت مقطعی نتایجی داشته باشد، اما در بلند مدت به ثبات منطقه کمکی نمی کند.

حکیم اتفاقات جاری در یمن را 'میخی بر تابوت همکاری های منطقه ای ' توصیف و تصریح کرد: باید گوشهایمان را برای منطق عقل گرا بازکنیم نه برای شنیدن صدای غرش توپخانه ها! چرا که توپ و تسلیحات نمی توانند صلح و ثبات برای منطقه ایجاد کنند.

رییس مجلس اعلای اسلامی عراق ادامه داد:توافقات باید در چارچوب های سیاسی و دوری جستن از اختلافات فرقه ای و طایفه ای پیگیری شود، چرا که تجربه ثابت کرده است حل مشکلات فقط با توافق و گفت وگوهای سازنده و اعتدالی برطرف می شود.

حکیم به جنگ عراقی ها با تروریسم و تکفیر اشاره کرد و گفت: آنها که سعی کنند چهره الحشد الشعبی (نیروهای مردمی) را تخریب کند، اندک افرادی هستند که منحرف هستند.

وی افزود: این افراد صداهایشان گرفته شده و دیگر مخاطبی ندارند، با اینحال دانسته یا ندانسته تلاش می کنند عمر تروریسم و تجاوزگری را طولانی کنند.

رییس مجلس اعلای اسلامی عراق، گفت: امروز حضرت فاطمه زهرا (س) به همه زنان و دختران اعم از شیعه و سنی و ایزدی و مسیحی که به دست تروریست های داعش اسیر و یا آواره شده و یا مورد تجاوز قرار گرفته اند و یا شوهران و فرزندانشان به دست 'نسل جگرخوار' کشته شده اند، تسلیت می گوید.

حکیم تصریح کرد: اسلام ما اسلام حضرت فاطمه زهرا(س)، اسلام زینب (س) و اسلام خدیجه طاهره و زنان محترم پیامبر گرامی اسلام(ص) است، نه اسلام 'جگرخوار' و فرزندان 'تلقاء' و یاران تفکرات منحرف که کلام خدا را عوض کرده و به زنان به نام دین تجاوز می کنند.

وی تاکید کرد که دین اسلام از این تفکر و پیروانش اعلام برائت می کند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین