|
|
امروز: يکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۰۲:۲۱
کد خبر: ۴۴۷۸۹
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۹
وزیر کار اضافه کرد: در حال حاضر تعاون به یک امر مهجور تبدیل شده و هرچه از انقلاب دورتر می‌شویم مهجوریت آن بیشتر می‌شود لذا باید از ظرفیت انقلاب برای توسعه بخش تعاون استفاده کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تشکیل اتاق فکر تعاون و برگزاری جلسات ماهانه میان وزارت تعاون و اتاق تعاون ایران را خواستار شد و گفت: مباحث مربوط به حوزه تعاون باید در دانشگاهها پیگیری شود.

علی ربیعی تعاون را یک ابزار فعالیت اقتصادی و اجتماعی در دنیای مدرن دانست و گفت: باید بحث تعاون را در دانشگاه پیگیری کنیم و بر روی افکار عمومی در بخش تعاون بیشتر متمرکز شویم.

وی افزود: پیشرفت و حرکت رو به رشد بخش تعاون باید از روستاها و سطوح پایین جامعه آغاز شود تا بر زندگی ملموس مردم تاثیرگذار باشد.

به اعتقاد ربیعی باید تاثیرات تعاون افزایش یابد و در کنار آن تعداد تعاونی‌ها نیز زیاد شود تا حضور آنها در سطح زندگی مردم و جامعه احساس شود.

وزیر تعاون که در نشست اعضای هیات رییسه اتاق تعاون ایران سخن می‌گفت، بر لزوم همکاری و تعامل بین وزارتخانه و اتاق تعاون به ویژه درخصوص مسایل مربوط به بخش تعاون تاکید کرد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر تعاون به یک امر مهجور تبدیل شده و هرچه از انقلاب دورتر می‌شویم مهجوریت آن بیشتر می‌شود لذا باید از ظرفیت انقلاب برای توسعه بخش تعاون استفاده کنیم.

ربیعی همچنین پیگیری مباحث حقوقی تعاون را مورد اشاره قرار داد و برگزاری جلسات ماهانه میان وزارت تعاون و اتاق تعاون را خواستار شد.

به گفته وی، باید با همکاری افراد موثر، معاونان اتاق تعاون و وزرای قبلی تعاون، اتاق فکر تعاون در وزارتخانه ایجاد و از تجارب افراد مختلف برای ارتقای جایگاه تعاون استفاده شود.

ربیعی ابراز امیدواری کرد: سال 94 از ظرفیتهای هفته تعاون بیش از پیش استفاده شود و بخش تعاون با همدلی بیشتر در مسیر توسعه حرکت کند.

 در ادامه این نشست بهمن عبدالهی - رییس اتاق تعاون ایران - با اشاره به برگزاری انتخابات هیات رییسه اظهار کرد: این انتخابات با با وفاق و همدلی انجام شد و جزو بهترین و بی حاشیه ترین انتخابات اخیر اتاق تعاون بوده است.

وی تاکید کرد: با توجه به نامگذاری امسال به نام "دولت و ملّت، همدلی و هم‌زبانی" وظیفه ما برای ایجاد همدلی مضاعف می شود.

عبداللهی با بیان اینکه سال جدید با اخبار خوبی از روابط بین الملل آغاز شده است، برای همکاری با وزارت تعاون اعلام آمادگی کرد و گفت: اتاق تعاون به عنوان بخش مردمی تعاون همدوش دولت آماده خدمتگزاری است.



منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین