|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۹
کد خبر: ۴۴۷۲۱
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۴
استاندار کرمان گفت: استانداری کرمان در حوزه انتخابات و فعالیت های سیاسی درصدد است با مشارکت فعالان سیاسی در چارچوب نظام جمهوری اسلامی منشور انتخابات صالح را تا هفته آینده تهیه و اعلام کند.
علیرضا رزم حسینی شبانگاه جمعه در دیدار نوروزانه و صمیمانه اعتدالگرایان استان کرمان افزود: منشور انتخابات صالح بر اساس قانون تهیه و به میثاق نامه ای برای فعالان سیاسی تبدیل می شود.

وی گفت: بعد از تهیه این منشور قوانین، مقررات، اخلاقیات، خطوط قرمز و فعالیت های سیاسی مان را در این چارچوب کاری آغاز خواهیم کرد و فضایی را برای انجام انتخاباتی قانونی، سالم، رقابتی و آزاد رقم بزنیم.

وی مردم را پایه های اصلی نظام دانست و افزود: در حوزه انتخابات نیز ما گوش شنوای خوبی داریم و سعی کرده ایم یاد بگیریم شنونده خوبی باشیم.

استاندار کرمان تاکید کرد: ما به دولت شیشه ای معتقد هستیم و رسانه ها به غیر از نشست شورای تامین در همه نشست ها حضور دارند.

وی گفت: دولت تصمیم دارد فضا را برای حضور همه سلایق سیاسی وفادار به نظام فراهم کند و نقش دولت این است که انتخابات قانونی برگزار کند.

رزم حسینی تصریح کرد: گرایش ما به هیچ گروه سیاسی نیست بلکه ما موظفیم مجری منصف و قانونی برای برگزاری انتخابات باشیم بنابراین از همه فعالان سیاسی که علاقمند برای حضور در فعالیت های انتخاباتی هستند استقبال می کنیم.

وی ضمن تبریک سال نو با عنوان دولت و ملت، همدلی و همزبانی، سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س)، روز مادر و روز فناوری هسته ای را تبریک گفت و افزود: دولت دکتر روحانی که توسط مردم هوشمند ایران اسلامی انتخاب شد با شرایط ویژه ای دولت را تحویل گرفت.

وی گفت: دولت در بخش اقتصاد با فضای بسیار التهاب آمیز و تب شدیدی روبرو بود و تورم بسیار زیاد در حوزه اقتصاد و بدبینی فعالان اقتصاد وجود داشت به طوری که نوسانات شدید نرخ ارز و غیره نیز کشور را در شرایط بحرانی قرار داده بود.

استاندار کرمان به به تحریم ها اشاره کرد و افزود: البته مردم هوشمند و شریف ایران با رای خود تعیین تکلیف کردند و شرایط کشور را به گونه ای جدید رقم زدند و حماسه خوبی را در سال 92 رقم زدند.

وی گفت: دولت به محض استقرار، اصلاحات اقتصادی را آغاز و تورم را کنترل کرد.

وی ادامه داد: دولت در سیاست های پولی و مالی نیز با دقت لازم سعی کرد پایه پولی کشور را حفظ کند.

رزم حسینی به کاهش تورم طی سال گذشته اشاره کرد و گفت: شدت تورم در یک سال گذشته کاهش پیدا کرد.

وی اظهار کرد: در حوزه سیاست خارجی نیز مذاکرات در 16 ماه گذشته منجر به بیانیه جدید شد که به نظر می رسد تیم حرفه ای ایران توانمندی به نسبت خوبی را در حوزه مذاکره با قدرت های جهانی پیدا کرده است.

وی گفت: تیم مذاکره کننده هسته ای توانسته دانش هسته ای ایران را بر اساس تدابیر رهبر معظم انقلاب اسلامی هم در بیان هم در بیانیه تا امروز عمل کند و امیدواریم تا تیرماه به توافق کامل برسیم و تعیین تکلیف کنیم.

استاندار کرمان ادامه داد: در حوزه دانش هسته ای نیز این کشور توانست غنی سازی را آغاز کند و امروز دنیا حق ما را در حوزه هسته ای به رسمیت می شناسند و فتوای رهبری مبنای قبول صلح آمیز بودن فعالیت های صلح آمیز قرار گرفت و این یکی از موفقیت های بسیار چشمگیر و تاریخی است.

وی تصریح کرد: فعالان سیاسی کرمان به طور حتم فعالیت های سیاسی را رصد کرده و دیده اند و دیدگاه های مدیران استانی را نیز دیده و شنیده اند.

وی به گفتمان ولایت و توسعه در استان کرمان اشاره کرد و گفت: همه گروه ها برای ساختن این استان دست به دست هم دادند.

رزم حسینی افزود: مثلث توسعه کار جدیدی بود که توانست همدلی را در همه ارکان حکومت به وجود بیاورد و موافقت نامه های جدیدی را در استان کرمان موجب شد.

وی گفت: سال جاری نیز یکی از کارهایی اصلی استانداری پیگیری اجرای موافقت نامه های سرمایه گذاری است.

وی اظهار کرد: شفاف سازی بین دولت و مردم پیوند همدلی و همزبانی را افزایش می دهد.

استاندار کرمان بیان کرد: استانداری کرمان آماده ارایه فعالیت های انجام شده در حوزه اقتصادی و موافقت نامه های سرمایه گذاری به همه اقشار و گروه هاست.

وی به موانع موجود بر سر راه سرمایه گذاری اشاره کرد و گفت: ما دنبال این نیستیم که همواره کار دولتی انجام دهیم ما منزلتی برای استانداری و فرمانداری قایل نیستیم مگر اینکه در حوزه ای کار غیر دولتی انجام دهند.

وی تاکید کرد: اگر توانستیم خلق ثروت کنیم و مزیت جدی را بیافرینیم و شرایطی خارج از سیستم دولت را فراهم کنیم که از ظرفیت های دولت استفاده شود که البته امکان پذیر است کار ارزنده ای انجام داده ایم.

رزم حسینی گفت: 17 درصد پروژه های نیمه تمام استان کرمان تاکنون تکمیل شده است.

وی شمار پروژه های نیمه تمام استان کرمان را حدود سه هزار و 800 مورد اعلام کرد و و افزود: امسال هم سیاست استانداری کرمان تکمیل این طرح هاست.

وی افزود: در حوزه آب نیز طرح همیاران آب و تعیین تکلیف کردن موضوع آب یکی از اولویت های استانداری کرمان در سال جاری است.

استاندار کرمان گفت: استان کرمان سال گذشته رتبه اول جذب اعتبارات آبیاری تحت فشار را در کشور داشت.

وی افزود: برخی از شهرستان های استان کرمان نیز در سال گذشته تغییر الگوی کشت را آغاز کرده اند.

وی گفت: طی سال گذشته در حوزه انتقال آب هم اقدامات خوبی انجام شده است چنانچه مشخص شدن پیمانکار حفر تونل برای انتقال آب از سد صفارود به کرمان یکی از این اقدامات است.

رزم حسینی بیان کرد: در حوزه عمرانی نیز اقدامات خوبی در استان کرمان انجام شده است که البته ادامه خواهد داشت.

وی همچنین به برخی پرسش های حضار شرکت کننده در این نشست به طور مختصر پاسخ داد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین