کد خبر: ۴۴۶۸۲
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۷
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام از سازمان حج و زیارت کشور خواست برای پاسخ به برخورد ناشایست عربستان با زایران، از اعزام زائرین ایرانی به عمره مفرده خودداری کند.
حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر ایلام گفت: با توجه به اهانت و جسارت دو نیروی پلیس کشور عربستان به دو نوجوان عمره گذار ایرانی و نیز عدم اجازه ورود دو هواپیمای حامل زایران ایرانی به خاک این کشور، سازمان حج و زیارت باید سفر عمره را تعطیل کند.

وی با بیان اینکه سفر عمره یک عمل مستحب است که نباید به قیمت اهانت و در خطر افتادن حیثیت اتباع یک کشور انجام شود، اظهار کرد: اکنون قلب میلیون ها ایرانی از حرکت زشت دو مامور عربستان جریحه دار شده است.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه دولت ایران نباید فقط به احضار کاردار عربستان بسنده کند بلکه باید با اقدام های عملی جواب کوبنده ای به این کشور بدهد، افزود: عربستان از دیرباز با جمهوری اسلامی ایران خصومت و کینه ای دیرینه دارد.

به گفته وی، این کشور در زمان جنگ تحمیلی با کمک 40 میلیارد دلاری به رژیم بعث عراق، کشتار بیرحمانه حجاج بی دفاع ایرانی در سال 66، متهم کردن ایران به نقض حقوق بشر و اکنون ممانعت از ورود حجاج ایرانی و عدم تامین امنیت آنها نشان داده کینه ای عمیق از ایران اسلامی دارد.

لطفی گفت: این کشور بعد از شکست در جبهه های عراق و سوریه اکنون در باتلاق یمن گرفتار شده و دست و پا می زند و ایران را به دخالت در امور دیگر کشورها متهم می کند لذا دولت ما نباید فقط به احضار سفیر و کاردار این کشور و تذکر اکتفا کند و دروغ های آنها را بپذیرد.

وی در ادامه به فرا رسیدن سالروز ولادت حضرت زهرا (س) اشاره و ایشان را الگویی کامل برای همه انسان ها به ویژه مسلمانان و شیعیان دانست و تاکید کرد: ایشان در همه ابعاد زندگی سیاسی، خانوادگی، اجتماعی و فرهنگی یک انسان کامل و وارسته بودند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام افزود: حضرت زهرا (س) در طول زندگی کوتاه خود و در دفاع از امام بر حق و حریم ولایت با سخنرانی ها و اعتراض های خود به حکومت غیر قانونی وقت باعث افشاگری توطئه ها و نقشه های آنها علیه اسلام شد.

لطفی وضعیت کنونی دنیای اسلام را دنباله همان نفاق ها و سیاست های غلط حکام عصر حضرت فاطمه زهرا (س) دانست و یادآور شد: وضعیت فعلی دنیای اسلام برگرفته از همان نفاق و کینه ها و سیاست هایی است که حضرت زهرا به خاطر مخالفت با آنها به شهادت رسید.

وی در ادامه با اشاره به فرا رسیدن 20 فروردین و روز ملی فناوری هسته ای و گرامیداشت شهدای گرانقدر هسته ای کشورمان گفت: جوانان ایرانی با همت و تلاش خود به صنعت پیچیده هسته ای دست یافتند تا ایران به باشگاه اتمی که فقط محدود به چند کشور ابر قدرت بود، راه یابد.

خطیب جمعه ایلام خاطر نشان کرد: جهان سلطه از این موفقیت و پیروزی ایران اسلامی ناخرسند و عصبانی است و بیانات اخیر رهبر انقلاب اسلامی در حمایت از تیم مذاکره کننده هسته ای نشان دهنده پیروزی و توانمندی ایران در این عرصه است.

وی یادآور شد: سخنان روز گذشته رهبر معظم انقلاب اتمام حجت برای ملت، مسوولان و به ویژه گروه دیپلماسی ایران در حوزه انرژی هسته ای است و نقشه راهی برای مناسبات و ارتباطات خارجی تلقی می شود.

وی تاکید کرد: تجربه ثابت کرده هر زمان دولتمردان و مسوولان کشوری از فرامین و رهنمودهای رهبری پیروی و تبعیت کرده اند به نتیجه های ارزنده و مثبتی دست یافتند و در این مقطع زمانی نیز باید مسوولان گفته های رهبری را نقشه راه خود بدانند.

لطفی اظهار کرد: دولت آل سعود در کشور یمن جنایت های بیشماری را مرتکب می شود و افراد بی دفاع را به قتل می رساند اما سازمان ملل و حقوق بشر عکس العملی نشان نمی دهند.

وی گفت: در ایران اگر یک جنایت کار و جانی اعدام شود به عنوان نقض حقوق بشر در صدر اخبار دنیا قرار می گیرد و این دوگانگی سازمان ملل باعث سلب اعتماد مردم ایران به این سازمان بین المللی است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین