|
|
امروز: سه‌شنبه ۰۳ مهر ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۰
کد خبر: ۴۴۶۸۱
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۱
یک روزنامه روسی با انتشار بخش های از اظهارات روز گذشته دکتر حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی مبنی بر لزوم لغو تحریم ها پیش از عقد توافق جامع نوشت: ایران بر لغو تمام تحریم های اعمال شده بر این کشور اصرار دارد و این کشور از مواضع هسته ای خود عقب نشینی نخواهد کرد.
روزنامه «زافترا» روز جمعه در گزارش خود به نقل از رییس جمهوری ایران نوشت: ایران سند توافق جامع در مورد برنامه هسته ای خود را تا زمانی که تمام تحریم ها در مورد این کشور لغو نشود امضا نخواهد کرد.

این روزنامه روسی به نقل از دکتر روحانی نوشت: ایران خواهان توافق سودمند برای همه طرفهای شرکت کننده در مذاکرات هسته ای پیرامون پرونده هسته ای خود است.

در این گزارش خاطرنشان شده است: هدف ایران از شرکت در مذاکرات هسته ای با گروه 1+5 حفظ حقوق هسته ای این کشور بوده است و طرف ایرانی قصد عقب نشینی از مواضع هسته ای و انصراف از حقوق هسته ای خود را ندارد.

'ایران در مذاکرات هسته ای نشان داده است که تسلیم هیچ گونه فشار و زورگویی نمی شود و تحریم های غرب نمی تواند این کشور را از ادامه مسیر توسعه برنامه هسته ای خود بازدارد.'

روزنامه روسی در ادامه گزارش خود نوشت: مقامهای آمریکایی بارها اعلام کرده اند که پس از امضای موافقت نامه هسته ای، می توان مساله لغو تحریم های اقتصادی را مطرح کرد.

در ادامه این گزارش به نقل از مقامهای آمریکایی با بیان این که هنوز ساز و کاری برای لغو تدریجی تحریم ها تهیه نشده ، گفته شده است: واشنگتن لغو تمام تحریم ها در روز امضای موافقت نامه هسته ای را امکانپذیر نمی داند.

زافترا در پایان گزارش خود نوشت: لغو تحریم ها در مورد ایران از اصول اساسی تفاهم سوییس است و مطابق آن سرعت لغو تحریم ها در مورد این کشور متناسب با حرکت ایران به سوی اجرای توافق ها با گروه 1+5 خواهد بود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین