|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۴۴۶۸۰
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۲
مولود چاوش اوغلو وزیر خارجه ترکیه روز جمعه در آنکارا با تاکید بر لزوم برقراری آتش بس در یمن و امکان ارسال کمک های انسانی به آن کشور، گفت: ایران و ترکیه توافق کرده اند که در این خصوص همکاری کنند.
وی این مطلب را در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای سودانی خود در پاسخ به سووال خبرنگاران عنوان کرد.

چاوش اوغلو با تاکید بر اینکه برای شروع فوری مذاکرات نتیجه محور در یمن، کشورهایی مانند عربستان و ایران و ترکیه وظایف خطیری برعهده دارند، گفت: ما اکنون با کشورهای حوزه خلیج فارس نیز گفت و گو می کنیم.

خبرنگاری در این نشست خبری با اشاره به اخبار مربوط به تشکیل کارگروهی بین ایران و ترکیه برای حل مساله یمن براساس توافق دو کشور در جریان سفر سه شنبه گذشته رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه به تهران،پرسید این مکانیزم چگونه کار خواهد کرد؟

چاوش اوغلو گفت: آتشی در یمن افروخته شده که باید این آتش خاموش شود و این طبیعی بود که در سفر اردوغان به تهران در کنار مسائل مهم منطقه ای، بحران یمن نیز مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

او گفت: ترکیه بر این باور است که از طریق گفت و گو مسائل سیاسی قابل حل وفصل است. این راه حل سیاسی باید با هدف برقراری آتش بس و ارسال کمکهای انسانی در مرحله اول باشد و شکل حکومتی که در برگیرنده و مورد قبول همه اقشار جامعه یمن باشد، پذیرفته شود. در این راستا ترکیه، ایران و عربستان وظایف خطیری دارند و ما در ایران درخصوص همکاری در حل مساله یمن به توافق رسیدیم.

وزیر خارجه ترکیه با بیان اینکه گفت و گوها در این زمینه در سطح وزرای خارجه پیگیری خواهد شد،گفت: البته من در هر فرصتی با جواد ظریف وزیر خارجه ایران گفت و گو می کنم و از این به بعد هم به تماسهای نزدیک خود با وی ادامه خواهم داد. هدف ما خاتمه دادن به هرج و مرج در یمن و تامین صلح و ثبات و آرامش در این کشور است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین