|
|
امروز: يکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۰۱:۵۸
کد خبر: ۴۴۶۷۹
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۸
امام جمعه اصفهان گفت: همه دنیا فهمیده اند که جمهوری اسلامی ایران اهل مذاکره می باشد لذا اگر مذاکرات شکست بخورد تقصیر آمریکا است.
آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه اصفهان افزود: شعار 'انرژی هسته حق مسلم ما است' منطبق بر معاهده ان.پی.تی و در راستای اهداف صلح جویانه می باشد.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب فرموده اند نظام جمهوری اسلامی شرعا و عقلا دنبال ساخت سلاح هسته ای نیست ولی دشمنان با زورگویی حرف خود را تکرار می کنند.

خطیب جمعه اصفهان گفت: دشمن برای توقف برنامه هسته ای سختترین تحریمهای اقتصادی را در پیش گرفت بگونه ای که خودشان اذعان کردند چنین تحریمهایی در جهان بی سابقه بوده است.

وی افزود: با مقاومت مردم ایران اسلامی سلاح تحریم اقتصادی شکسته شد و این مساله را باید به مردم تبریک گفت چون این کار یک دولت نیست بلکه حاصل مقاومت مردم، هدایتهای رهبری و تلاش دولتها بوده است.

آیت الله طباطبایی نژاد گفت: البته دشمن هیچگاه دست از سر ملت ایران برنمی دارد و همواره بهانه تراشی می کند و این سخن قرآن است که دشمنان اسلام تا زمانی که شما را از دینتان بیرون نکنند با شما می جنگند.

وی افزود: دشمن تلاش می کرد ایران اسلامی هیچ بخشی از انرژی هسته ای را در اختیار نداشته باشد و حاضر نبود حتی یک سانتریفیوژ در کشورمان بچرخد ولی در مذاکرات مجبور شدند آب سنگین اراک، ادامه فعالیت پنج هزار سانتریفیوژ نطنز و هزار سانتریفیوژ فردو را بپذیرند.

امام جمعه اصفهان گفت: البته محدودیتهایی برای کشور ما وجود دارد و یکسری مسائل و خط قرمزهایی وجود داشت که رهبر معظم انقلاب در سخنان اخیر خود این خط قرمزها را مطرح کردند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر توافقنامه زمانی امضا خواهد شد که همه تحریمها یکجا برداشته شوند و سازمان ملل نیز همه قطعنامه های خود را علیه ایران باطل کند.

آیت الله طباطبایی نژاد همچنین با اشاره به اینکه برخیها موفقیت مذاکره کنندگان هسته ای کشورمان را نادیده می گیرند افزود: در عملکرد این گروه باید انصاف را رعایت کرد چون تیم هسته ای تاکنون خوب عمل کرده است.

وی در ادامه خطبه ها همچنین با تبریک سالروز میلاد حضرت زهرا(س) و امام خمینی(ره) گفت: شیعه و سنی روایت کرده اند نخستین کسی که وارد بهشت می شود حضرت زهرا(س) است و این مطلب نشان می دهد ایشان در دنیا نیز نخستین شخصیت عالم هستند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین