|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۳
کد خبر: ۴۴۶۷۷
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۲
امام جمعه کاشمر خطاب به منتقدان مذاکرات هسته ای گفت: باید حامی تیم مذاکره کننده مورد تایید رهبر معظم انقلاب اسلامی باشیم.
حجت الاسلام والمسلمین سیدقاسم یعقوبی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته کاشمر افزود: منتقدان وضعیت دولت را که در شرایط سخت مذاکره و در خط مقدم جبهه است رعایت کنند، همه ما باید به تبعیت از رهبری حامی تیم مذاکره کننده باشیم اما این حمایت بدین معنا نیست که دیگر انتقاد نکنیم.

وی گفت: تیم مذاکره کننده نیز باید منتقدین را دعوت نموده و حرفهای آنها را گوش دهد زیرا در میان منتقدان و دلواپسان کارشناسان باتجربه ای هستند.

خطیب جمعه کاشمر افزود: از دولت انتظار است در سال همدلی و همزبانی از نظرات نیروهای ارزشی و منتقدین استفاده و با آنها با همدلی رفتار کند.

وی ادامه داد: امروز دشمنان به این نتیجه رسیده اند که کم هزینه ترین راه برای رسیدن به بخشی ازاهدافشان مذاکره است زیرا اگر از جنگ به جایی می رسیدند از راه انداختن آن ابایی نداشتند.

حجت الاسلام یعقوبی همچنین گفت: دولت وقت زیادی را صرف مذاکرات کرده و تا حدودی از وضعیت منطقه غافل شده است حال آن که دیپلماسی ما باید در تمام جهان فعال باشد که اگر اینگونه بود در مرزهای ما این اتفاقات نمی افتاد و عده ای به شهادت نمی رسیدند.

وی افزود: مسائل اقتصادی، اشتغال، مسکن و ازدواج از جمله مشکلاتی است که دولت باید به آنها بپردازد و درد مردم را درک و احساس و برای رفع آنها فکری کند.

امام جمعه کاشمر گفت: انتظار داریم دولت امسال و سالهای آینده مساله مسکن را جدی بگیرد و مسکن مهر را که به یکی از معضلات کشور تبدیل شده به سامان برساند.

وی در ادامه خطبه ها اقدامات اخیر آال سعود را از مصادیق روشن اعمال منافقانه عنوان و بیان کرد: آل سعود ت کنون جز خطر برای مسلمانان و آبروریزی منفعت دیگری برای اسلام نداشته است.

حجت الاسلام یعقوبی تخریب قبور اهل بیت(ع) و به شهادت رساندن حاجیان ایرانی در سال 61 را از جمله جنایتهای آل سعود ذکر و بیان کرد: امروز هم با این بهانه که یمنیها می خواهند مکه و مدینه را تخریب کنند به آنها حمله کرده و با نام دفاع از حرمین شریفین به کشتار مردم عادی و کودکان پرداخته اند.

وی افزود: آل سعود همانهایی هستند که اقدام به تشکیل داعش، طالبان و حمایت از جنایتهای صهیونیزم نموده و در سوریه و عراق فتنه کرده اند.

خطیب جمعه کاشمر اتفاقی را که در جده برای دو جوان ایرانی رخ داده نیز نشانگر خباثت دانست و گفت: آل سعود حرمت هیچ چیزی را نگه نداشته اند حتی هواپیمای زائران ایرانی را به بهانه های واهی برگرداندند هر چند معتقدیم به زودی تفکر پاکیزه ما دنیای اسلام را فراخواهد گرفت.

کاشمر در فاصله 228 کیلومتری جنوب غرب مشهد واقع است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین