|
|
امروز: دوشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۰۴:۱۰
کد خبر: ۴۴۶۴۷
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۰
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور گفت: شهرداری نماد خدمتگزاری به مردم است لذا باید از مباحث سیاسی مبرا و به دور باشد.
به گزارش روابط عمومی استانداری کرمانشاه به نقل از هوشنگ خندان دل در گردهمایی شهرداران استان که روز پنجشنبه با حضور استاندار در استانداری کرمانشاه برگزار شد افزود: به هیچ عنوان نباید اجازه دهیم که فردی از امکانات و اموال دولتی به نفع خودش در انتخابات استفاده کند و چنانچه در این خصوص موردی مشاهده شود با فرد خاطی شدیدترین برخورد صورت خواهد گرفت.

وی در ادامه اظهار کرد: با روی کارآمدن دولت تدبیر و امید، امیدهای زیادی در کشور برای پیشرفت و توسعه ایجاد شده و در همین مدت کوتاه پس از استقرار دولت یازدهم، گام های قابل توجهی برداشته شده است.

وی همچنین به اداره امور شهرداری در کشور پرداخت و اظهار داشت: سالها شاهد تمرکز گرایی شدید بر امور اجرایی توسط دولتها بوده ایم و توزیع ناعادلانه فعالیت و درآمد حاصل دستاوردهای نظام سیستم گرایی در شهرداری ها می باشد.

وی با تاکید بر اینکه باید در جهت اصلاح ساختار و گرایش به سیستم های عدم تمرکز گرایی تلاش داشته باشیم گفت: سالها به جای توجه به مدیریت شهری به مدیریت شهرداری توجه شده و تمامی این مشکلات ریشه در قوانین و مقررات دارد زیرا براساس قوانین موجود، شهرهای بزرگ و کلان شهرها از گردش منابع مالی بیشتری برخوردارند که این موضوع منجر به مهاجرت مردم به شهرهای بزرگ می شود.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور تصریح کرد: هدف خود را بر اصلاح نظام تصمیم گیری و انتقال تمرکز گرایی شدید به عدم تمرکز دنبال خواهیم کرد و دولت در حال بررسی اصلاح قوانین و مقررات موجود در خصوص شهرداریها، طرح درآمدهای پایدار، اصلاح قانون انتخابات اعضای شورای اسلامی و شهرداران و آیین نامه مربوط به امور اداری و استخدامی در شهرداری ها می باشد.

خندان دل بزرگترین سرمایه شهرداریها را، جلب حمایت مردمی و اعتماد عمومی برشمرد و ادامه داد: شهرداران به موجب قانون، باید تابع تصمیمات اعضای شورای شهرها نه اینکه تابع مداخله اعضای شوراها در کار شهرداریها باشند بنابراین مداخله اعضای شوراها در کار شهرداری غیرقانونی است.

وی در پایان اظهار داشت: امیدواریم این گونه نشست ها و همفکری ها، شرایط بهتری را برای ارائه خدمت و امکانات به مردم فراهم سازد و با اتخاذ تصمیمات راهبردی نسبت به پیشرفت و آبادانی شهرها کمک نمائیم.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین