|
|
امروز: دوشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۰۴:۳۱
کد خبر: ۴۴۶۰۵
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۷
وزیر امور خارجه فرانسه گفت که هنوز موضوعاتی در زمینه هسته‌ای ایران باقی مانده که درباره آن توافقی حاصل نشده است.
به نقل از رویترز، فرانسه اعلام کرد که اظهارات رهبر معظم ایران درباره برداشته شدن فوری تمامی تحریم‌ها نشان دهنده آن است که هنوز کار زیادی پیش از رسیدن به توافق نهایی درباره برنامه هسته‌ای ایران وجود دارد.

"لوران فابیوس" وزیر امور خارجه فرانسه در جمع اعضای پارلمان فرانسه گفت: هنوز موضوعاتی به‌خصوص درباره تحریم‌های اقتصادی باقی مانده که درباره آن توافق حاصل نشده و اظهارات رهبر معظم [ایران] نشان داد که هنوز کار زیادی برای انجام دادن وجود دارد.

وی افزود: ما قصد داریم موضعی را که از آغاز داشتیم ادامه دهیم که این موضع سازنده است. اگر ممکن باشد ما خواستار یک توافق هستیم اما این نیازمند این اطمینان است که هیچ چیزی در سایه باقی نمی‌ماند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار جمعی از بانوان، شاعران و ذاکران اهل‌بیت علیهم السلام ضمن اعلام این موضوع که لغو یکجای تحریم‌ها یکی از مطالبات از مسئولان است، فرمودند: این موضوع بسیار مهم است و تحریم‌ها باید در همان روز توافق به‌طور کامل لغو شوند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای خاطرنشان کردند: اگر قرار باشد لغو تحریم‌ها به یک فرآیند جدید مرتبط شود، اساس مذاکرات بی‌معنا خواهد بود، زیرا هدف از مذاکرات برداشته شدن تحریم‌هاست.

حضرت آیت الله خامنه‌ای در بیان مطالبه بعدی به بحث بازرسی‌ها اشاره و تأکید کردند: مطلقاً نباید اجازه داده شود که به‌بهانه نظارت، به حریم امنیتی و دفاعی کشور نفوذ کنند و مسئولین نظامی کشور نیز به هیچ وجه اجازه ندارند که به‌بهانه نظارت و بازرسی، بیگانگان را به این حریم راه دهند، و یا توسعه دفاعی کشور را متوقف کنند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین