|
|
امروز: دوشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۶
کد خبر: ۴۴۵۹۰
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۱
مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری فارس با اشاره به اینکه در جریان حادثه 18اسفندماه 93شیراز از سوی مسوولان ارشد استانداری هیچ دستگاهی به عنوان متهم معرفی نشده گفت :تصمیمات در برخورد با خاطیان این حادثه از طریق شورای امنیت کشور صورت می گیرد.
دارا کیانی افزود: با محرز شدن زوایای مختلف سفر دکتر مطهری اظهار نظرهایی در مطبوعات از قول مدیریت ارشد استان مبنی بر متهم کردن دستگاه یا سازمان خاصی بیان شده که این گونه مطالب کذب محض است.

وی ادامه داد: مسوولان استانداری تاکنون به طور مشخص دانشگاه را به عنوان متهم در حادثه مذکور معرفی نکرده اند و اساسا این موضوع که چه کسی متهم و چه کسی مطلع و چه کسی شاهد یا باعث ایجاد تنش در سطح استان شده است از وظایف و در صلاحیت دستگاه های قضائی و امنیتی می باشد.

کیانی گفت : به دنبال اتفاقات رخ داده شده در جریان سفر دکتر مطهری که به دعوت دانشگاه شیراز صورت گرفته بود و بعنوان حوادث شیراز معروف گردید و موجب تأثر همگان را برانگیخت و متأسفانه بعد از حوادث ایجاد شده و تصمیمات اتخاد شده شاهد اظهار نظرهای غیر کارشناسی و غیر مسوولانه بوده ایم که نه تنها کمکی به حل مساله نمی کند بلکه ممکن است آسیب جدی به روشن شدن واقعیت وارد نماید.

وی با ابراز تأسف از اینکه بیان این مطالب بدون در نظر گرفتن بار حقوقی صورت گرفته است گفت :رییس جمهور طی دستوری به وزیرکشور از ایشان خواسته که ضمن بررسی همه جانبه و دقیق نسبت به برخورد با افرادی که در این واقعه دست داشته اند قاطعانه اقدام نماید که در این راستا بدواً وزیر کشور، استاندار فارس را مأمور رسیدگی به موضوع نموده و سپس با اعزام هیأتی از شورای امنیت کشور به ریاست معاونت امنیتی وزارت کشور به شیراز موضوع را بررسی نمود.

وی ادامه داد: پس از ورود تیم اعزامی به شیراز و بررسی اسناد و مدارک موجود از جمله فیلم ها و عکسهایی که در اختیار آن تیم قرار داده شده بود تعدادی از عوامل حادثه مذکور شناسایی و به دستگاه قضایی معرفی شدند .

کیانی گفت:حادثه شیراز از حالت محلی خارج و بـُعد ملی بخود گرفت و عملاً تصمیمات در برخورد با خاطیان از طریق شورای امنیت کشور صورت می گیرد که به زودی گزارش نهایی تیم مذکور اعلام می گردد.

مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری فارس اظهاد داشت : در حال حاضر با توجه به سفر پیش روی رئیس جمهور به استان فارس باید تمام گروهها با همدلی سعی بر استفاده و بهره مند شدن هر چه بیشتر از این فضا نمایند تا منافع استان و هم استانی ها به نحو مطلوب تامین گردد.

علی مطهری ساعت 16 روز دوشنبه 18اسفند 93 وارد فرودگاه شیراز شد و قرار بود ساعت 18و 30 دقیقه ان روز در سالن حکمت دانشگاه شیراز سخنرانی کند.

با ورود مطهری به سالن فرودگاه، عده ای با تجمع در مقابل سالن ورودی شروع به شعار دادن کردند.

این عده هنگامی که مطهری سوار بر خودرو شد، آشکارا و بدون واهمه از قانون، شیشه های خودرو را با سنگ و چوب شکستند. راننده خودروی مطهری با سرعت به حرکت درآمد، اما این عده موتور سوار در تعقیب وی به حرکت درآمدند.

راننده خودرو پس از این تعقیب، وارد کلانتری میدان گل سرخ شیراز شد و بیش از سه ساعت را در محاصره این عده در داخل کلانتری گذراند.

عبدالرضا رحمانی فضلی نیز به محض بازگشت از پنجاه و هشتمین اجلاس جهانی مبارزه با مواد مخدر سازمان ملل متحد به کشور (روز پنجشنبه)، جلسه ای در خصوص حادثه وقوع یافته در شیراز را تشکیل داد.

وزیر کشور مقرر کرد تا هیاتی مرکب از معاون امنیتی - انتظامی، رییس دفتر جانشینی فرماندهی معظم کل قوا در ناجا و رییس مرکز مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی وزارت کشور ضمن رسیدگی دقیق به ابعاد حادثه شیراز و اقدام قاطع، نتیجه را به شورای امنیت کشور گزارش کنند.

در این جلسه استاندار فارس به عنوان مسوول پیگیری حادثه تا حصول نتیجه و معرفی عاملین آن به مراجع قضایی، تعیین گردید.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین