|
|
امروز: جمعه ۰۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۴۴۵۸۶
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۰
رییس دومای روسیه با انتقاد از سیاست های واشنگتن اعلام کرد: سیاست خارجی آمریکا عامل اصلی هرج و مرج در سطح جهانی است.
به گزارش ایتارتاس، سرگئی نارشکین رییس دومای روسیه امروز (پنجشنبه) در دیدار با آلکسیس چیپراس نخست وزیر یونان خاطرنشان کرد: سیاست های آمریکا به کشورهای مختلف ضربه وارد می کند و محدوده های هرج و مرج ایجاد می کند.

وی به عنوان مثال به اوضاع مناطق شمال آفریقا و خاورمیانه و اروپا ازجمله کشور اوکراین اشاره کرد که بر اثر سیاست های آمریکا دچار هرج و مرج شده اند.

نارشکین گفت: مشارکت سنتی روسیه و یونان هم که ظرفیت بزرگی برای توسعه روابط دو کشور دارد، متاسفانه گرفتار سردی روابط روسیه و اتحادیه اروپا شده است.

وی ادامه داد: علت بروز این مساله تلاش آمریکا و اقمار آن در ناتو ایجاد خطوط حائل جدید در قاره اروپا است که به رغم تمایل مردم اروپا برای زندگی در صلح و آرامش و سازش و ایجاد عرصه های اقتصادی، انسانی و امنیتی واحد انجام می گیرد.

رییس مجلس دومای روسیه خاطرنشان کرد: تحریم های اتحادیه اروپا در مورد روسیه تا اندازه ای تحت فشار واشنگتن وضع شده است.

نارشکین با تقدیر از سیاست یونان در مخالفت با تحریم های غرب در مورد روسیه گفت که به تشکیل گروه دوستی برای تقویت روابط و همکاری های پارلمانی میان روسیه و یونان امیدوار است.

وی با مثبت خواندن همکاری های پارلمانی روسیه و یونان اظهار داشت: در چارچوب های مختلف ازجمله مجمع پارلمانی کشورهای ارتدوکس مذهب و مجمع پارلمانی جامعه اقتصادی کشورهای حوزه دریای سیاه همکاری سودمند داریم.

نخست وزیر یونان هم به نوبه خود بر ضرورت توسعه همکاری های اروپا با روسیه و خودداری از ادامه سیاست تحریم و فشار در مورد این کشور تاکید کرد.

وی گفت: اروپا باید با روسیه در عرصه های مهمی همچون مبارزه با تهدید تروریسم همکاری کند.

آلکسیس چیپراس افزود: برخی از شرکای ما در اروپا عادت کرده اند که تهدیدها را فقط از سوی شمال (از طرف روسیه) قلمداد کنند در حالی که تهدید اصلی افراط گرایی و جهادی ها (سلفی ها) هستند.

وی ادامه داد: نمی توان بدون همکاری با روسیه بر تروریسم غلبه یافت.

نخست وزیر اوکراین بر ضرورت توسعه همکاری های کشورش با روسیه در عرصه های مختلف ازجمله در زمینه های انرژی، اقتصادی و گردشگری تاکید و از سیاست های اتحادیه اروپا در تحریم روسیه انتقاد و آن را مسیر منتهی به بن بست خواند.

چیپراس از روز چهارشنبه در مسکو بسر می برد و روز گذشته با ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه دیدار و در مورد روابط و همکاری های دو کشور و راه های توسعه روابط دوجانبه با وی گفتگو و مذاکره کرد.

پیشتر رییس جمهوری روسیه در دیدار نخست وزیر یونان، بر گسترش همکاری های دو جانبه در عرصه های مختلف به ویژه انرژی، اقتصادی و بازرگانی تاکید کرد.

به گزارش دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین، پوتین در ابتدای این دیدار از توسعه همکاری ها با یونان استقبال کرد و گفت: این کشور از دوستان روسیه است و گسترش روابط با آتن در اولویت سیاست خارجی مسکو قرار دارد.

رییس جمهوری روسیه با اشاره به کاهش 40 درصدی حجم مبادلات بازرگانی میان روسیه و یونان در سال 2014 گفت: مبادلات بازرگانی دو کشور در سال گذشته به 4/2 میلیارد دلار رسید که علت اصلی آن کاهش شدید بهای منابع انرژی در بازارهای جهانی بود.

وی به عزم روسیه برای توسعه همکاری ها در عرصه های مختلف اقتصادی، بازرگانی و انرژی اشاره و خاطرنشان کرد: فعال تر شدن کمیسیون دولتی همکاری های دو کشور به این امر کمک خواهد کرد.

رییس جمهوری روسیه همچنین برنامه اقدامات مشترک روسیه و یونان در سال های 2015 و 2016 که در دیدار دو طرف امضا شد را به عنوان محرکی برای توسعه همکاری های مسکو و آتن دانست.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین