کد خبر: ۴۴۵۴۳
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۰
هیات بلند پایه ایران در این سفر با مقامات اقتصادی چین و به ویژه دست اندرکاران صنعت انرژی گفت و گو می کند تا راهکارهای توسعه سرمایه گذاری ها در حوزه انرژی را نهایی کند.
«بیژن نامدار زنگنه» وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران روز پنجشنبه خواستار اجرای تعهدات چین در حوزه توسعه همکاری های انرژی با جمهوری اسلامی ایران شد.

وی در دیدار با «فو» رییس شرکت «سینوپک» بزرگترین شرکت پالایش نفت چین، همچنین خواستار گسترش همکاری های طرفین در حوزه انرژی و اجرای تعهدات طرف چینی شد.

وزیر نفت ایران که صبح پنجشنبه در صدر هیات بلندپایه نفتی و اقتصادی وارد پکن شد، در این دیدار در خصوص توسعه میدان های نفتی و همکاری های بیشتر بحث و تبادل نظر کرد.

موضوعات مربوط به حل و فصل برخی طرح ها از جمله فاز یک و دو میدان نفتی یادآوران محور اصلی گفت وگوی «زنگنه» و «فو» عنوان شد.

وزیر نفت ایران و رییس شرکت پالایش نفت چین در این دیدار به همکاران خود دستور دادند تا در رابطه با اقدامات نیمه تمام فاز دوم میدان نفتی یادآوران، نشست مشترک برگزار کنند و نتیجه نشست خود را تا حداکثر فردا - جمعه - به اطلاع آنان برسانند.

طرفین در این دیدار همچنین مقرر کردند، طرح توسعه کلان فاز یک میدان نفتی یادآوران در سه الی چهار ماه آینده از سوی طرف چینی کامل شود و «فو» نیز قول داد این اقدام را انجام دهد.

وزیر نفت ایران در این دیدار همچنین اعلام کرد: با توجه به مشترک بودن فاز دو میدان نفتی یادآوران با کشور عراق، پیمانکار چینی با تجهیزات کامل تر، پرسنل کافی و مجرب تر، طرح را با سرعت منطقی به سرانجام برساند.

زنگنه را در سفر به چین تنی چند از مدیران و مسوولان وزارت نفت همراهی می کنند. وی به دعوت طرف چینی به این کشور رفته است.

هیات بلند پایه ایران در این سفر با مقامات اقتصادی چین و به ویژه دست اندرکاران صنعت انرژی گفت و گو می کند تا راهکارهای توسعه سرمایه گذاری ها در حوزه انرژی را نهایی کند.

بر اساس آمارهای گمرک چین، ایران سال گذشته پس از عربستان سعودی، آنگولا و دیگر کشورها، ششمین صادرکننده بزرگ نفت به چین بود. صادرات نفت ایران به این کشور آسیایی سال گذشته با ٢٨ درصد افزایش نسبت به سال ٢٠١٣ میلادی به حدود 55٠ هزار بشکه در روز، رسیده است.

شرکت «سینوپک» بزرگترین شرکت پالایش نفت در سال 2000 میلادی در شهر پکن برای انجام طرح های نفتی و گازی تاسیس شد.


منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین