|
|
امروز: يکشنبه ۱۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۳
کد خبر: ۴۴۴۴۵
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۴
پایگاه خبری 'گرگان خبر' در مطلبی نوشت: رصد دقیق فضای سیاسی اجتماعی گرگان در سه بخش حاکمیت، جامعه مدنی و مردم در حمایت از مذاکره کنندگان هسته ای است.
در یادداشت چهارشنبه با عنوان 'تحلیل فضای سیاسی گرگان پس از بیانیه سوئیس' به قلم حامد صمدلویی می خوانیم: واکنش ها نسبت به موفقیت دیپلماتیک دولت تدبیر و امید با محوریت دکتر محمدجواد ظریف در عرصه بین الملل و داخلی همچنان ادامه دارد.

همان طور که انتظار می رفت بازیگران متخاصم منطقه ای و در راس آن اسرائیل (غاصب) بیشترین حساسیت و تقابل را با بیانیه داشته باشند اما در حوزه داخلی حمایت قاطع اکثریت مجلس شورای اسلامی پس و حتی پیش از جلسه غیر علنی 18 فروردین با دکتر ظریف از مصادیق و مشخصات عینی و قابل لمس تحقق شعار همدلی و همزبانی دولت و ملت در آغاز سال کاری 94 را به نمایش می گذارد.

از سوی دیگر حمایت و همراهی سرلشکر حسن فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و متعاقب آن سردار سرلشکر محمدعلی عزیز جعفری فرمانده کل سپاه از تیم مذاکره کننده وجه اشتراک بنیادین و همگرایی نخبگان حاکم را در این مقطع و پیچ حساس تاریخی را عیان و نمایان می نماید.

در پرتو فضای همدلی و همزبانی است که با نظارت موثر شهروندان تحقق منافع ملی وجه عملیاتی گرفته و تبعات مثبت آن در حوزه های متعدد سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و امنیتی ظهور و بروز می یابد.

برخی مسئولین استان گلستان از این همدلی و همزبانی جا نماندند و در اولین واکنش ها آیت اله نورمفیدی تنها چند ساعت پس از قرائت بیانیه سوئیس در لوزان از تریبون نماز جمعه گرگان حمایتی قاطع از ظفرمندی تیم دیپلماتیک کشورمان بیان داشت و این رویکرد را در اولین جلسه شورای اداری استان در استانداری گلستان در روزی که استاندار دکتر صادقلو هیچ واکنشی نسبت به این موفقیت نداشت، ادامه داد.

فرماندار دکتر خاکی نیز در اولین جلسه شورای اداری سال 94 گرگان که یک روز پس از جلسه شورای اداری استان برگزار می شد موفقیت هسته ای را در سایه همدلی و همزبانی دولت و ملت ارزیابی کرد.

انتقاد دکتر طاهری و حمایت تلویحی امامی از بیانیه سوئیس اگر چه اختلاف سلیقه نمایندگان مرکز استان را متبادر می نماید اما بدیهی است واکنش های نمایندگان پیرامون مسائل مهم سیاسی از عوامل تاثیرگذار در آینده سیاسی آنان است. هر چند نباید پاسخگو بودن نمایندگان گرگان و آقلا در مجلس شورای اسلامی به رسانه های محلی را نادیده انگاشت.

در حوزه جامعه مدنی، مجمع جوانان اصلاح طلب گلستان (وفاق) تنها تشکل سیاسی بود که نسبت به موفقیت دیپلماسی دولت تدبیر و امید بیانیه تحلیلی - حمایتی صادر کرد، به غیر از این بیانیه واکنشی از دو جریان اصولگرا و اصلاح طلب استان رصد نشد.

در بخش رسانه ای (مجازی) صرفا این سایت هوادار اصولگرایان یعنی گلستان ما است که در فضای انتقادی از بیانیه سوئیس سیر می نماید.

در هر صورت با رصد دقیق فضای سیاسی اجتماعی مرکز استان (گلستان) در سه بخش حاکمیت، جامعه مدنی و مردم می توان دریافت جو گرگان به حمایت از مذاکره کنندگان و به سود توافق سنگینی می نماید.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین