|
|
امروز: شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۲
کد خبر: ۴۴۴۲۶
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۲
رییس جماعت اسلامی هند با محکوم کردن حمله عربستان سعودی به یمن اظهار کرد: این حمله در راستای منافع دشمنان اسلام و توطئه آمریکایی و صهیونیستی است.
مولانا سید جلال الدین عمری روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاران در دهلی نو افزود: کشورهای غربی برای دستیابی به اهداف خود، کشورهای اسلامی را در مقابل هم قرار می دهند.

وی در ادامه خواستار توقف فوری حملات عربستان و چند کشور عربی به یمن شد.

براثر حمله عربستان سعودی و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس (به جز عمان ) به یمن به بهانه حمایت از رییس جمهور فراری و مستعفی این کشور، تاکنون 540 نفر جان خود را از دست داده اند و بیش از یک هزار نفر نیز مجروح شده اند.

کریستوف بولیراک سخنگوی کمیته رسیدگی به امور کودکان سازمان ملل (یونیسف ) نیز اعلام کرده است که براثر این تهاجم که از دو هفته گذشته آغاز شده تاکنون 74 کودک جان خود را از دست داده و 44 تن دیگر نیز زخمی شده اند.

مولانا عمری در ادامه با اشاره به تبلیغات منفی دشمنان علیه اسلام تصریح کرد: کشورهای غربی با این تبلیغات درصدد گسترش اسلام هراسی هستند.

وی افزود: متاسفانه برخی از کشورهای منطقه عامل آمریکا و اسرائیل هستند و آن ها را در توطئه هایشان علیه کشورهای اسلامی یاری می کنند.

رییس جماعت اسلامی هند در ادامه با اشاره به اوضاع عراق و سوریه گفت: این جنگ های فرقه ای با هدف تفرقه در میان مسلمانان ایجاد شده است.

وی تصریح کرد که علما و مسلمانان هند نسبت به وضعیت کنونی جهان اسلام و گسترش جنگ و خون ریزی در برخی کشورهای اسلامی نگران بوده و خواستار وحدت مسلمانان در مقابل این توطئه ها هستند.

مولانا عمری در ادامه با اشاره به محدودیت های اعمال شده علیه مسلمانان هند بعد از روی کار آمدن نارندرا مودی نخست وزیر هند اظهار کرد، ممنوعیت ذبح گاو، تبلیغات برای تغییر مذهب و دستگیری جوانان مسلمان از جمله این محدودیت ها است.

وی گفت: علما و مسلمانان هند از نخست وزیر و مسوولان این کشور خواستار توقف فوری این فشارها علیه مسلمانان هستند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین