|
|
امروز: شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۳
کد خبر: ۴۴۴۲۵
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۰
معاون سیاسی وزیر کشور گفت: ایجاد نشاط سیاسی، خواست مردم و وظیفه مسوولان در کشور است.
محمدحسین مقیمی روز چهارشنبه در نشست تشکل ها و فعالان سیاسی آذربایجان غربی افزود: مردم ایران اسلامی در دوران پیش و پس از انقلاب اسلامی، به فعالیت های سیاسی علاقه مند بودند و در برهه های مختلف فعالیت سیاسی کردند.

وی با اشاره به لزوم ایجاد نشاط سیاسی در کشور، اضافه کرد: ما باید با وجود دید متفاوت، تحمل همدیگر را داشته باشیم و با تبعیت از ولی فقیه به سرمنزل مقصود برسیم.

وی در ادامه، تکلیف وزارت کشور را در انتخابات آینده، بی طرفی عنوان کرد و ادامه داد: باید زمینه ای فراهم کنیم تا مردم با قبول بی طرفی برگزارکنندگان انتخابات، آرای خود را به صندوق بریزند و پس از انتخابات، هر کس که رای بیاورد، برای ما محترم است.

معاون سیاسی وزیر کشور در بخش دیگری اظهار کرد: ما حزب تشکیل می دهیم تا در راستای پیشرفت کشور مفید باشیم و به مردم و کشور خدمت کنیم.

مقیمی گفت: در صورتی که فعالیت احزاب شناسنامه دار در کشور گسترده تر شود، زمینه تربیت نیروهای توانمند را فراهم می کند که این امر بسیار مفید است.

وی افزود: ما در حوزه احزاب در قدم های اول قرار داریم و باید با علاقه وارد عرصه سیاسی شده و این عرصه را رونق ببخشیم.

معاون سیاسی وزیر کشور در سمینار فرمانداران و بخشداران آذربایجان غربی نیز گفت : ایجاد فضای لازم برای برگزاری انتخابات سالم و حداکثری وظیفه مسوولان اجرایی در انتخابات پیش رو است.

مقیمی افزود: ما باید امکانات لازم را برای هرکسی که در خود آمادگی حضور در انتخابات را می بیند، فراهم کنیم.

وی اضافه کرد: باید شرایط برگزاری انتخابات طوری تمهید شود که مردم به سهولت در انتخابات شرکت کنند و یک مشارکت حداکثری را در این دوره شاهد باشیم.

وی اظهار کرد: احزاب سیاسی شناسنامه دار نیز طبق قانون می توانند درعرصه انتخابات حاضر باشند و باید در این خصوص اهتمام کنند.

معاون سیاسی وزیر کشور ادامه داد: کارگزاران دولت در شهرستان ها باید سیاست های دولت را به خوبی اجرا کنند و دقت کنیم تا از اموال دولتی به نفع یا ضرر فردی استفاده نشود.

مقیمی در بخش دیگری با ابراز خرسندی از شکل گیری سیاست اعتدال دولت در کشور گفت: حمایت مقام معظم رهبری از دولت تدبیر و امید و تیم مذاکره کننده هسته ای، حضور جناح ها و احزاب مختلف در کابینه و بدنه دولت از جمله نمونه های این رویه در دولت یازدهم به شمار می روند.

وی همچنین به تلاش دولت در ماههای گذشته برای کاهش نرخ تورم اشاره کرد و افزود: با تلاش و اهتمام صورت گرفته، این امر محقق و روند خوبی در راستای رسیدن به رشد اقتصادی در کشور فراهم شد.

معاون سیاسی وزیر کشور همچنین در نخستین جلسه شورای اداری آذربایجان غربی گفت: دولت تدبیر و امید در عرصه های داخلی نظیر بهداشت، اقتصاد، نفت و کشاورزی نیز همچون سیاست خارجی با اقتدار عمل کرده است.

مقیمی افزود: عمل مقتدرانه و با تدبیر دولت در این عرصه ها باید به صورت جامع به مردم اطلاع رسانی شود تا ملت بزرگوار ایران در جریان این اقدامات قرار گیرند و امید در بین مردم روز به روز بیشتر شود.

وی اضافه کرد: پایین آمدن درآمد نفت و وجود تحریم های شدید محدودیت هایی را بر سر راه اقدامات دولت ایجاد کرد که امیدواریم با تدابیر اخذ شده عقب ماندگی های چندساله را جبران کنیم.

وی ادامه داد: با تلاش دولتمردان و تدابیر لازم رشد منفی 5.6 درصدی اقتصادی را در نزدیک به دو سال اقدام دولت، بهبود بخشیدیم و تورم 43 درصدی را به 15 درصد در جامعه کاهش دادیم.

وی اظهار کرد: تلاش ما ایجاد رونق اقتصادی در کشور است و در موضوع رکود اقتصادی نیز دولت ورود پیدا کرده تا این رکود به رونق تبدیل شود.

معاون سیاسی وزیر کشور با اشاره به اینکه دستاوردهای دولت در حوزه سلامت بسیار مطلوب است، گفت: هم اکنون در کشور آحاد جامعه بیمه هستند و این افتخاری برای دولت تدبیر و امید است.

وی ادامه داد: در حوزه کشاورزی نیز سرمایه گذاری اساسی و ریشه ای در کشور صورت گرفته است.

مقیمی افزود: این عملکرد در حوزه های مختلف نشان می دهد که دولت در کنار فعالیت های بین المللی، کارهای گسترده ای را در داخل کشور به کار گرفته و با همان اقتداری که در جلسات گروه 1+5 حاضر شده با همان اقتدار در عرصه های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در داخل کشور حاضر شده است.

وی تاکید کرد: توقع دولت همراهی و همدلی کامل مدیران با دولت در دستیابی به اهداف سند چشم انداز توسعه است که در این صورت می توانیم موفقیت های بیشتری را کسب کنیم.

معاون سیاسی وزیر کشور در بخش دیگری گفت: دستگاه های اجرایی نباید در موضوع انتخابات امکانات خود را به نفع یا ضرر هیچ گروه و حزبی بکار گیرند و باید بی طرف عمل کنند که این خواسته جدی دولت از مسوولان دستگاه های اجرایی است.

وی اظهار کرد: اگر دستگاه ها در انتخابات بی طرفی را رعایت کنند، زمینه حضور حداکثری مردم در انتخابات فراهم می شود.

مقیمی اضافه کرد: از فعالیت های قانونی احزاب و تشکل های سیاسی حمایت می کنیم تا نشاط سیاسی جامعه حفظ شود.

معاون سیاسی وزیر کشور گفت: این انتخابات را باید به گونه ای برگزار کنیم که باعث همدلی و همگرایی و وحدت بیشتر شود که در این صورت در پیشرفت و توسعه بیشتر کشور موثر خواهد بود.

انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری اسفندماه امسال در کشور برگزار می شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین