|
|
امروز: چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳ - ۰۳:۰۴
کد خبر: ۴۴۴۲۰
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۲
وزیر امور خارجه کشورمان با بیان اینکه ایران و پاکستان هر دو با خطر افراط و تروریسم روبرو هستند، بر ضرورت تقویت همکاری‌ها بین ۲ کشور در مبارزه با تروریسم و افراطی‌گری تأکید کرد.
به گزارش فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در جمع خبرنگاران در اسلام‌آباد عنوان کرد: ایران و پاکستان هر دو با خطر افراط روبرو هستند.

وزیر خارجه کشورمان پاکستان را یکی از همسایگان جمهوری اسلامی ایران خواند و با بیان اینکه مردم ایران و پاکستان علایق گسترده فرهنگی، عاطفی و تاریخی دارند، روابط با پاکستان را برای جمهوری اسلامی ایران از اهمیت زیادی برخوردار دانست.

ظریف در خصوص تقویت همکاری‌های دو کشور نیز با ذکر این نکته که قطعا در این سفر درباره تقویت همکاری‌ها گفت‌وگو می‌کنیم، افزود: در این سفر در مورد روابط دوجانبه و روابطی که می‌تواند به نفع توسعه مناسبات دو  طرف باشد، صحبت می‌کنیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی از شهادت 8 مرزبان ایرانی ابراز تأسف کرد و گفت: متاسفانه ایران و پاکستان هر دو با خطر افراط و تروریسم مواجه هستیم و متاسفانه شاهد شهادت 8 مرزبان کشورمان به دست تروریست‌ها بودیم.

وی مبارزه با تروریسم را نیازمند همکاری‌های بسیار جدی بین 2 کشور خواند و افزود: علاوه بر این در زمینه مسائل منطقه‌ای نیز نیازمند همکاری می‌باشیم.

ظریف با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران به دنبال صلح و ثبات در منطقه است، گفت: معتقدیم باید با پاکستان به عنوان یک کشور مهم در منطقه در این زمینه همفکری داشته باشیم.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین