|
|
امروز: جمعه ۰۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۰
کد خبر: ۴۴۳۷۴
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۲
نور آزیان تبعه 48 ساله مالزی که برای یادگیری زبان عربی در صنعا به سر می برد نیز پس از نخستین انفجار احساس ناامنی کرده و به کشورش بازگشته است.
دانشجویان مالزیایی مقیم یمن که پس از تجاوز جنگنده های سعودی به یمن مجبور به بازگشت به مالزی شدند، خاطرات خود از این حملات را فراموش نشدنی توصیف کردند.

روز چهارشنبه به توصیف یمن پس از حملات جنگنده های سعودی به همراه چند کشور عربی با چراغ سبز آمریکا پرداخت و به نقل از سید اشرف جوان 19 ساله مالایی که برای یادگیری زبان عربی در صنعا زندگی می کرد، گزارش داد صدای انفجار بمب ها، جت های جنگی که بر فراز آسمان یمن پرواز می کردند و موشک هایی که به سوی این جت ها شلیک می شدند، فراموش نشدنی است.

وی در حالی که کوالالامپور پایتخت مالزی روز جمعه شاهد تجمع اعتراض آمیز مالایی ها به تجاوز هوایی گسترده هواپیماهای سعودی به همراه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس (به استثنای عمان) به یمن بود، گفت که محل اقامتش در یمن در نزدیکی نقطه مرکزی درگیری ها بوده و خارجی های مقیم یمن پس از انفجارها احساس ناامنی کردند.

این جوان مالایی گفت که دانشجویان به دلیل حملات زیاد جنگنده های سعودی پس از نماز عشاء تا نماز صبح حق خارج شدن از محل اقامت خود را نداشتند.

براساس این اظهارات، ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی برای دستیابی به اهداف خود در یمن نقاط مسکونی این کشور را هدف خود قرار داده اند.

تاکنون بر اثر بمباران مناطق مختلف یمن از سوی هواپیماهای عربستانی و ائتلاف کوچک عربی، گروه زیادی از غیرنظامیان یمنی از جمله ده ها کودک و زن کشته شده اند.

ناامن شدن شرایط یمن به دلیل حمله سعودی ها و ائتلاف کوچک آن ها باعث شده مالزی تاکنون 47 نفر از شهروندان خود را از صنعا و حدیده خارج کند.

نور آزیان تبعه 48 ساله مالزی که برای یادگیری زبان عربی در صنعا به سر می برد نیز پس از نخستین انفجار احساس ناامنی کرده و به کشورش بازگشته است.

وی گفت که حملات عربستان آنها را مجبور کرده برای تامین امنیت جانی خود با اتوبوس مسیر 300 کیلومتری را طی و به محل دیگر نقل مکان کنند.

براساس این گزارش شرایط یمن پس از تجاوز هوایی عربستان و همراهی برخی دیگر از کشورهای عربی بحرانی شده است.

جنبش مردمی انصارالله پس از ماه ها تظاهرات مسالمت آمیز مردمی در یمن، از تابستان سال گذشته برای مبارزه با فساد و تروریسم، کنترل صنعا پایتخت آن کشور را به دست گرفته است.

شهروندان معترض مالزی به تجاوز سعودی ها به خاک یمن و کشتار کودکان و زنان روز جمعه در یادداشتی که تسلیم سفارت عربستان در کوالالامپور کردند، حملات این کشور به خاک یمن را به شدت محکوم و خواستار توقف فوری این حملات هوایی شدند.

معترضان از عربستان سعودی خواستند هر چه سریع تر حمله به یمن را متوقف کند و اجازه دهد مردم یمن با حل چالش های داخلی خود، آینده سیاسی کشورشان را تعیین کنند.


منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین