|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۲
کد خبر: ۴۴۳۱۴
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۸
معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نهضت سوادآموزی گفت: دولت مصمم به ریشه کنی معضل بی سوادی در کشور بوده و تلاش هایی ارزنده را در این راستا آغاز کرده است.
علی باقرزاده روز سه شنبه در نشست شورای پشتیبانی سوادآموزی کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج افزود: دولت یازدهم در راستای تحقق این هدف مهم در 15 بهمن 93 مصوبه ای داشت که بر اساس آن از اوایل سال 95 محدودیت هایی برای افراد بی سواد و کم سواد کشور لحاظ شده است.

وی بیان کرد: از مهمترین این محدودیت ها می توان به ندادن گواهینامه رانندگی و تمدید نشدن پروانه کسب اشاره کرد.

باقرزاده اظهار کرد: ایجاد و راه اندازی مراکز یادگیری محلی از راهکارهای مهم سازمان نهضت سوادآموزی کشور برای کاهش نرخ بی سوادی است.

وی با اشاره به اینکه تا پایان سال 94 حدود 500 مرکز یادگیری محلی در کشور راه اندازی خواهد شد، عنوان کرد: در این مراکز علاوه بر سوادآموزی سایر موارد شامل مهارت های زندگی، اجتماعی و شغلی نیز به افراد بی سواد و کم سواد آموزش داده می شود.

باقرزاده ابراز داشت: سوادآموزی از جلوه های بارز گسترش عدالت آموزشی و اجتماعی بوده و تحقق آن نیز مورد توجه جدی دولت یازدهم است.

وی افزود: بر اساس تحقیقات انجام شده سواد رابطه مستقیمی با سطح رفاه، سلامت، امنیت، رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و میزان توسعه یافتگی هر جامعه دارد.

باقرزاده گفت: سازمان نهضت سوادآموزی کشور به تنهایی نمی تواند معضل بی سوادی را برطرف کند و نیازمند همکاری همه جانبه بین بخشی است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین