|
|
امروز: شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۷
کد خبر: ۴۴۲۲۶
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۷
محمد نهاوندیان در این دیدار پس از ابلاغ سلام رئیس‌جمهور گزارش مبسوطی از روند مذاکرات هسته‌ای و اوضاع منطقه خدمت این مرجع تقلید ارائه داد.
رئیس‌دفتر رئیس‌‌جمهوری روز گذشته به قم رفت تا در دیدار با مراجع تقلید، گزارشی از بیانیه سوئیس و موضوعات اقتصادی ارائه دهد. به گزارش خبرگزاری مهر، محمد نهاوندیان با حضرات آیات عظام تقلید مکارم‌شیرازی، وحیدخراسانی و صافی‌گلپایگانی دیدار و گفت‌وگو کرد. او در این دیدارها ضمن ارائه گزارشی از وضعیت اقتصادی کشور و با اشاره به کاهش قابل ملاحظه نرخ تورم و عبور از شرایط رکود، برنامه‌های دولت را برای ایجاد اشتغال پایدار و رونق فضای کسب‌و‌کار تشریح کرد. او همچنین با اشاره به نامگذاری سال ٩٤، تحت عنوان «دولت‌و‌ملت، همدلی‌و‌‌همزبانی»، بر لزوم حضور موثرتر مردم در تمامی عرصه‌ها و مشارکت همه سلایق سیاسی متعهد به نظام جمهوری‌اسلامی و قانون اساسی برای ارتقای وحدت و انسجام ملی و همچنین همدلی و همزبانی بیشتر میان دولت و ملت تاکید کرد. نهاوندیان در این دیدارها همچنین گزارشی از آخرین وضعیت مذاکرات هسته‌ای و نتایج حاصل‌شده در روزهای اخیر در این مذاکرات و نیز برنامه‌های پیش‌رو در این‌باره ارائه کرد. حضرات آیات عظام تقلید، مکارم‌شیرازی، وحیدخراسانی و صافی‌گلپایگانی در این دیدارها، ضمن ابلاغ سلام و دعا برای رئیس‌‌جمهور و دولت، توفیق بیش‌از‌پیش دولت در اجرای برنامه‌ها و اهداف پیش‌رو را از خداوند متعال خواستار شده و بر لزوم حمایت مردم از دولت در راستای تحقق اهداف عالی نظام جمهوری‌اسلامی و تحکیم انسجام و وحدت عمومی تأکید کردند. به گزارش ایسنا اما دیدار نهاوندیان با آیت‌الله صافی‌گلپایگانی به طور خصوصی و کاملا محرمانه برگزار شده است.

 محمد نهاوندیان در این دیدار پس از ابلاغ سلام رئیس‌جمهور گزارش مبسوطی از روند مذاکرات هسته‌ای و اوضاع منطقه خدمت این مرجع تقلید ارائه داد. آیت‌الله صافی‌گلپایگانی نیز با تشکر از رئیس‌جمهور و ابلاغ سلام به وی، تذکرات مهمی در ارتباط با مسائل موجود منطقه و جهان اسلام ارائه داد. همچنین به گزارش تسنیم در دیدار نهاوندیان و آیت‌الله مکارم‌شیرازی که بخشی از آن با حضور خبرنگاران و بخشی دیگر به شکل خصوصی برگزار شد، مسائل مختلفی از جمله لزوم کاهش نرخ سود بانکی، افزایش نقدینگی در گردش واحدهای تولیدی، ضرورت تقویت بانک مرکزی و مقابله با مؤسسات بانکی غیرمجاز یا غیرمنضبط و مذاکرات هسته‌ای لوزان سوئیس مطرح شد. آیت‌الله مکارم‌شیرازی در این دیدار با تبریک سال نو به رئیس‌جمهور، سالی سرشار از موفقیت برای ملت ایران و رئیس‌جمهور آرزو و ابراز امیدواری کرد که افق‌های پیش‌روی ملت ایران در سال ٩٤، روشن‌تر از قبل باشد. همچنین به گزارش ایلنا، این مرجع تقلید افزود: امیدواریم در سال جدید رحمت الهی، بیش‌از‌پیش بر این کشور نازل شده و با نزول باران رحمت الهی، شاهد پیشرفت‌های کشورمان در عرصه‌های مختلف به‌ویژه در زمینه کشاورزی باشیم. آیت‌الله مکارم‌شیرازی در ادامه سخنان خود گفت: امیدواریم دولت با تقویت بانک مرکزی، با برخی از بی‌انضباطی‌های مالی و پولی که در برخی از بانک‌های کشور دیده می‌شود، برخورد کند. این مرجع تقلید گفت: امیدواریم با توجه بیشتر دولت به بخش‌های تولید و رونق‌گرفتن این بخش، شاهد رونق و ارتقای اقتصادی کشور باشیم.

منبع: شرق
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین