|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۰۳:۰۵
کد خبر: ۴۴۱۸۹
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۳
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور گفت: کاهش مدت زمان اجرای پروژه های عمرانی در کشور مورد توجه دولت تدبیروامید است.
هوشنگ خندان دل، عصر دوشنبه در آیین بازدید از چند پروژه عمرانی یاسوج شامل بهسازی و زیباسازی حاشیه رودخانه بشار، پارک جنگلی، پل سوم بشار، پارک های ولایت و غدیر و استادیوم 15 هزار نفری افزود: یکی از اولویت های مهم کاری دولت یازدهم تکمیل و افتتاح طرح های عمرانی با پیشرفت فیزیکی بالا است و این رویکرد نیز با جدیت پیگیری می شود.

وی بیان کرد: پس از جمع بندی نهایی کمک اعتباری لازم برای تکمیل و بهره برداری از پروژه های عمرانی در حال اجرای شهر یاسوج از طریق حوزه امور عمرانی وزارت کشور انجام خواهد شد.

خندان دل اظهار کرد: رودخانه بشار و روان آب های موجود در یاسوج گنجی مهم برای توسعه و آبادانی روزافزون این شهر است که باید مورد استفاده بهینه قرار گیرد.

وی خواستار بهره برداری هر چه سریعتر استادیوم 15 هزار نفری یاسوج شد و عنوان کرد: راکد ماندن و افتتاح نشدن پروژه های بزرگ عمرانی همچون این طرح روزانه بین 300 تا 400 میلیون ریال خسارت مالی برای کشور به دنبال دارد.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این بازدید، گفت: اعتباری افزون بر 10 میلیارد ریال از محل ماده 180 برای اجرای فاز اول پارک غدیر یاسوج واقع در بین پل دوم و سوم بشار اختصاص یافته است.

پژمان نیک اقبال افزود: مبلغ قرارداد منعقده با پیمانکار برای اجرای فاز اول این پارک 10 میلیارد ریال است.

وی بیان کرد: پیشرفت فیزیکی این پارک 20 درصد بوده و اعتباری افزون بر 55 میلیارد ریال نیز برای تکمیل و افتتاح آن نیاز است.

نیک اقبال اظهار کرد: عملیات اجرایی پل سوم بشار یاسوج از سال 85 آغاز شده و اکنون نیز بیش از 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی عنوان کرد: 32 میلیارد ریال اعتبار اولیه برای اجرای فاز اول پل سوم بشار یاسوج برآورد شده و افزون بر 70 میلیارد ربال نیز برای ساخت یک کیلومتر جاده دسترسی به این طرح و تکمیل و افتتاح آن نیاز است.

نیک اقبال ابراز داشت: اعتباری افزون بر 18 میلیارد ریال از محل ماده 180 برای اجرای فاز اول پارک ولایت یاسوج واقع در تپه قدیم استانداری و جنب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اختصاص یافته است.

وی مبلغ قرارداد منعقده با پیمانکار برای اجرای فاز اول این پارک را 24 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: عملیات اجرایی فاز اول این طرح از خرداد 93 آغاز شد و اکنون نیز 20 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

نیک اقبال گفت: 75 میلیارد ریال برای تکمیل و افتتاح پارک ولایت یاسوج نیاز است.

وی بیان کرد: پارک جنگلی یاسوج 870 هکتار مساحت داشته و قرار است 75 هکتار آن پس از برگزاری مناقصه و از طریق بخش خصوصی به پارک تفریحی و گردشگری تبدیل شود.

نیک اقبال اظهار کرد: عملیات اجرایی استادیوم 15 هزار نفری یاسوج از سال 86 آغاز شده و تاکنون نیز اعتباری افزون بر 100 میلیارد ریال برای اجرای آن هزینه شده است.

وی زیربنای این استادیوم را 23 هزار مترمربع دانست و عنوان کرد: پیشرفت فیزیکی آن بیش از 98 درصد است.

نیک اقبال ابراز داشت: این استادیوم دارای 10 خط ویژه دوومیدانی، جایگاه ویژه خبرنگاران و رختکن بوده و جزو ورزشگاه های پیشرفته کشور است.

وی با اشاره به اینکه استادیوم 15 هزار نفری یاسوج به تایید کنفدراسیون فوتبال آسیا رسیده، افزود: قابلیت برگزاری مسابقات فوتبال و دوومیدانی در سطح ملی در این استادیوم وجود دارد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین