کد خبر: ۴۴۱۷۳
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۴
علیرضا ناطقی با اعلام این خبر افزود: بر اساس آمار سامانه جامع آمارهای ثبتی وزات تعاون، کار ورفاه اجتماعی در حال حاضر حدود 320 تعاونی تاکسیرانی با تعدادی حدود 60 هزار نفر عضو در کشور درحال فعالیت و خدمت رسانی به مردم شریف می‌باشند.
مدیرکل دفتر تعاونی‌های خدماتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت : شورای اقتصاد در جلسه مورخ 25اسفند 1393درخصوص جایگزینی 140 هزار تاکسی فرسوده با تاکسی تمام گازسوز با پیمایش بالا را به استناد جزء یکم بند "ق" تبصره (2) قانون بودجه سال 1393 کل کشور مورد بررسی و توجیه فنی- اقتصادی و زیست محیطی و همچنین سقف تعهد دولت، زمانبندی اجرا و بازپرداخت و انجام سرمایه‌گذاری طرح مذکور را در سقف 635 میلیون دلار مورد تصویب قرارداد.

علیرضا ناطقی با اعلام این خبر افزود: بر اساس آمار  سامانه جامع آمارهای ثبتی وزات تعاون، کار ورفاه اجتماعی در حال حاضر حدود 320 تعاونی تاکسیرانی با تعدادی حدود 60 هزار نفر عضو در کشور درحال فعالیت و خدمت رسانی به مردم شریف می‌باشند و تعاونی‌های تاکسیرانی،آمادگی بهره مندی از مصوبه مذکور در ارتباط با جایگزینی تاکسی‌های فرسوده با تاکسی‌های تمام گازسوز را در سطح کشور دارا می باشند.

مدیرکل دفتر تعاونی‌های خدماتی با اشاره به برخی از موارد قابل رعایت در مصوبه فوق به شرح زیر، ادامه داد: تاکسی‌های جایگزین از نوع پایه گازسوز وبا پیمایش حداقل 350 کیلومتر با هربار سوختگیری بوده و با اولویت سازنده داخلی تامین می‌شود و شرکت‌های تولید کننده تاکسی موظفند به مدت سه سال نسبت به ضمانت محصول اقدام و به مدت 10 سال خدمات پس از فروش ارائه نمایند.

وی مشخصات فنی خودرو جایگزین را با موتور پایه گاز سوز، مخازن و سیستم سوخت رسانی مطابق فناوری روز و طبق ضوابط و معیارهای فنی مورد تایید بالاترین مقام دستگاه اجرایی (وزارت نفت) و مشخصات عمومی خودروی تاکسی جایگزین را مطابق مصوبه شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور خواند و ادامه داد کلیه تاکسی‌ها بایستی مجهز به سیستم موقعیت یاب مکانی GPS باشندو با رعایت استاندارد آلایندگی حداقل یورو 4 تولید شوند.

مدیرکل دفتر تعاونی‌های خدماتی وزارت تعاون کار ورفاه اجتماعی با اشاره به نقش کلیدی اتحادیه شرکت‌های تعاونی تاکسیرانی کشور در کمک به تحقق این امر گفت: شهرداری‌ها/ اتحادیه تاکسیرانی شهری/ اتحادیه تعاونی‌های تاکسیرانی سراسر کشور (متقاضی) طرف قرارداد با همکاری سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور موظفند با اتخاذ تمهیدات لازم نسبت به انعقاد قرارداد با سرمایه گذار مجری و یا تامین کننده تاکسی اقدام نمایند. متن نمونه قرارداد بین متقاضی با سرمایه گذار مجری طرح و یا تامین کننده  تاکسی برای اجرای مصوبه مذکور، باید به تایید وزارت نفت برسد. مبنای پرداخت سالیانه به متقاضی طرف قرارداد به ازای تحقق هر کیلومتر پیمایش برای تاکسی‌های پایه گازسوز 1/1 سنت دلار (معادل یارانه 57 سی‌سی بنزین در داخل کشور و برای تاکسی‌های ون پایه گازسوز معادل 55/1 سنت دلار ( معادل یارانه 78 سی‌سی بنزین در داخل کشور) در سقف مقرر مصوب شده است. مبلغ پرداختی به ازای جایگزینی هر دستگاه تاکسی گازسوز با تاکسی فرسوده طی 5 سال برای تاکسی‌های پایه گازسوز تا سقف معادل 3780 دلار ( یا معادل ریالی آن به نرخ رسمی اعلامی توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران) و طی 7 سال برای تاکسی‌های ون معادل 7810 دلار (یا معادل ریالی ریالی آن به نرخ رسمی اعلامی توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران) انجام می‌شود.

در پایان علیرضا ناطقی ضمن ابراز خرسندی به دلیل نوسازی بخشی از ناوگان تعاونی‌های تاکسیرانی کشور با اجرای مصوبه فوق ادامه داد: در اجرای این مصوبه رعایت قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی در تامین نیازهای کشور مصوب 1/5/93 مجلس شورای اسلامی الزامی بوده و وزارت نفت مکلف است گزارش عملکرد طرح را در مقاطع شش ماهه به سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ارسال نماید.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین