کد خبر: ۴۴۱۶۹
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۰
براساس این گزارش ،سه نفر روز گذشته وارد خانه این زن شدند و پس از کشتن وی ، عروسش را زخمی کرده و پا به فرار گذاشتند.تاکنون شخص و یا گروهی مسوولیت این قتل را بر عهده نگرفته است.
نشر زندگینامه ملا محمد عمر رهبر طالبان، کشته شدن دو غیر نظامی در هلمند، کشته شدن یک زن به دست افراد مسلح در لوگر و کشته شدن سه پلیس محلی بر اثر انفجار در پکتیا ،شماری از رویدادهای مهم امروز در افغانستان است.

گروه طالبان روز دوشنبه در یک اقدام کم سابقه زندگینامه ملامحمد عمر رهبر این گروه را منتشر کرد؛ در زندگینامه وی آمده است که او فردی شوخ طبع و علاقمند به زندگی ساده است .

در متن زندگینامه نوشته شده که سلاح مورد علاقه ملا محمد عمر 'آر پی جی هفت' است.

ملاعمر در سال 1339 هجری شمسی در جنوب افغانستان و در روستایی به نام 'چاه همت' در شهرستان 'خاکریز' قندهار به دنیا آمده است.

طالبان وی را مجاهد خطاب کرده و گفته است که وی از قوم 'تومزی' و یکی از قبایل اصلی پشتون به نام هوتک است.

نام پدر وی 'مولوی غلام نبی' خوانده شده که پنج سال بعد از تولد ملاعمر در گذشته و پس از مرگ پدر، خانواده او به استان ارزگان مهاجرت کرده اند.

ملاعمر بعد از حمله اتحاد جماهیر شوروی سابق به افغانستان تحصیل دینی خود را رها کرد تا به مجاهدین بپیوندد و چشم راست خود را در جنگ علیه شوروی از دست داد.

ملاعمر در سال 1992 مدرسه ای در شهرستان 'میوند' قندهار ایجاد کرد و در سال 1994 رهبری گروه طالبان را بر عهده گرفت.

طالبان وی را از نگاه شخصیتی آرام دانسته که عصبانی نمی شود و نمی ترسد و شوخ طبعی ویژه ای دارد و هیچگاه خود را بر تر از همراهانش نمی داند.

بر اساس زندگینامه منتشر شده از سوی طالبان ،با وجود آنکه ملا عمر بشدت توسط دشمن تعقیب می شود اما در فعالیت های روزانه وی تغییری ایجاد نشده است.

ملا عمر از سال 2001 تا کنون دیده نشده است و آمریکا 10 میلیون دلار برای پیدا کردن او جایزه تعیین کرده است .



**کشته شدن 2 غیر نظامی در هلمند

خبرگزاری کلید گروپ افغانستان روز دوشنبه اعلام کرد که دو غیر نظامی بر اثر انفجار بمب در استان هلمند در جنوب این کشور کشته و 2 تن دیگر نیز زخمی شدند.

در این گزارش افزوده شده است که انفجار روز گذشته در شهرستان 'گرشک' رخ داد و زخمی های این رویداد 2 کودک هستند که به بیمارستان انتقال داده شده و تحت درمان هستند. تاکنون شخص و یا گروهی مسوولیت این انفجار را بر عهده نگرفته است.



**قتل یک زن در لوگر بدست افراد ناشناس

منابع خبری افغانستان روز دوشنبه اعلام کردند که افراد مسلح ناشناس در شهرستان 'برکی برک' استان لوگر یک زن را کشته و عروس وی را زخمی کرد.

براساس این گزارش ،سه نفر روز گذشته وارد خانه این زن شدند و پس از کشتن وی ، عروسش را زخمی کرده و پا به فرار گذاشتند.تاکنون شخص و یا گروهی مسوولیت این قتل را بر عهده نگرفته است.

**براثر انفجار بمب در جنوب افغانستان سه پلیس محلی کشته شدند

خبرگزاری طلوع نیوز افغانستان روز دوشنبه اعلام کرد که سه پلیس محلی بر اثر انفجار بمب در شهرستان 'احمد خیل' استان پکتیا کشته شدند.

براساس این گزارش کشته شدگان اعضای یک خانواده هستند و گروه طالبان مسوولیت این انفجار را بر عهده گرفته است.


منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین