|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۲
کد خبر: ۴۴۱۵۴
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۴
این در حالی است که مقامات پاکستانی مکرراً اعلام می‌کنند تا در برابر هرگونه تهدید علیه عربستان و تمامیت ارضی آن دست به دفاع خواهند زد.
وزیر دفاع پاکستان پیش از جلسه امروز پارلمان این کشور به منظور بررسی احتمال مشارکت نظامی این کشور در یمن اعلام کرد ریاض از اسلام آباد هواپیماهای نظامی، کشتی‌های جنگی و سرباز درخواست کرده است.

به نقل از خبرگزاری رویترز، عربستان سعودی از پاکستان خواسته است تا به ائتلاف نظامی تحت رهبری‌اش در یمن بپیوندد.

این در حالی است که مقامات پاکستانی مکرراً اعلام می‌کنند تا در برابر هرگونه تهدید علیه عربستان و تمامیت ارضی آن دست به دفاع خواهند زد.

در همین حال خواجه آصف، وزیر دفاع پاکستان بدون اشاره مشخص به درخواست حضور نیروهای پاکستانی در ائتلاف ضد یمن اظهار کرد: عربستان از ما کشتی‌های جنگی و همچنین سرباز تقاضا کرده است.

این درخواست در حالی مطرح شده که دولت فعلی پاکستان به شدت به عربستان و کمک‌های مالی آن وابسته است. پاکستان برای جلوگیری از فروپاشی اقتصادی‌اش به کمک‌های مداوم خارجی نیازمند است و عربستان تنها طی سال گذشته 1.5 میلیارد دلار به پاکستان اعطا کرد.

اما پیوستن به ائتلاف ضدیمن می‌تواند موجب درگیری‌های قومی و مذهبی در پاکستان شود چراکه حدود 50 درصد جمعیت پاکستان شیعه هستند و در حال حاضر حملات علیه شیعیان در پاکستان رو به افزایش است.

در همین حال افکار عمومی به صورت گسترده با پیوستن به ائتلاف ضدیمنی مخالف است.

پاکستان تقریباً حدود 1.5 میلیون سرباز فعال و ذخیره دارد. اما حدود یک سوم از این تعداد درگیر عملیات ضدتروریستی در مرز افغانستان هستند. عده‌ای دیگر از این سربازان در مقابله با هند به سر می‌برند و باقی‌مانده درگیر اجرای برنامه جدید ضدتروریستی دولت هستند.

در همین حال به گفته بسیاری از تحلیلگران، حتی اگر عربستان «دولت ویژه‌ای» برای پاکستان محسوب نشود، دخالت اسلام‌آباد در یمن ممکن است دور از عقل باشد.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین