|
|
امروز: جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۰۷
کد خبر: ۴۴۱۳۱
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۲
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هم‌چنین گفت: این یک توافق تاریخی بد است چون در آن تنها هزاران سانتریفیوژ ایران برچیده می‌شود و حتی یک تاسیسات هسته‌ای و به ویژه نیروگاه زیرزمینی ایران تعطیل نخواهد شد.
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه سیاست‌های خصمانه‌اش علیه ایران بار دیگر با انتقاد از بیانیه مشترک ایران و گروه 1+5 از جامعه بین‌الملل خواست تا این بیانیه را رد کنند.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز یک‌شنبه در گفت‌وگو با شبکه خبری ان‌بی‌سی گفت: جامعه بین‌الملل باید چارچوب به دست آمده میان ایران و گروه 1+5 را برای حصول یک توافق هسته‌ای را رد کند چون به این کشور اجازه می‌دهد زیربنای هسته‌ای گسترده‌اش را حفظ کند.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هم‌چنین گفت: این یک توافق تاریخی بد است چون در آن تنها هزاران سانتریفیوژ ایران برچیده می‌شود و حتی یک تاسیسات هسته‌ای و به ویژه نیروگاه زیرزمینی ایران تعطیل نخواهد شد.

نتانیاهو ادامه داد: من نمی‌خواهم که هر توافقی را نابود کنم. من فقط تلاش می‌کنم تا از یک توافق بد جلوگیری کنم.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هم‌چنین از آمریکا و دیگر قدرت‌های جهانی مذاکره‌کننده با ایران خواست تا توافقی سخت‌گیرانه‌تر با ایران انجام دهند چون ایران هسته‌ای موجودیت اسراییل را به خطر خواهد انداخت.

نتانیاهو علاوه بر این در گفت‌وگو با شبکه سی‌ان‌ان خواهان حصول یک توافق بهتر با ایران شد و گفت: من فکر نمی‌کنم که گزینه‌های جایگزین از این توافق یا جنگ با ایران بدتر باشند.

او افزود: از نظر من یک گزینه سوم نیز وجود دارد این که رویکردی سخت‌گیرانه‌تر در قبال ایران پیش گرفته و فشارها افزایش داده شود تا این که به یک توافق بهتر دست پیدا کنیم.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی یک توافق هسته‌ای خوب را توافقی دانست که منجر به برچیده شدن زیربنای هسته‌ای ایران، جلوگیری از قدرت‌گیری این کشور در منطقه و تمایل ایران برای نابودی اسراییل شود.

وی همچنین ابراز نگرانی کرد که تفاهم به دست آمده در سوییس تنها به صورت موقت و به مدت چند سال محدودیت‌هایی را بر فعالیت‌های هسته‌ای ایران اعمال می‌کند در حالی که این کشور می‌تواند به برنامه هسته‌ای‌اش ادامه دهد.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی علاوه بر این در گفت‌وگو با برنامه «این هفته» در شبکه ای‌بی‌سی مدعی شد که چارچوب توافق به دست آمده میان ایران و گروه 1+5 به این کشور اجازه می‌دهد تا از ظرفیت کافی برای تولید مواد مورد نیاز برای چندین بمب اتم برخوردار باشد.

نتانیاهو ابراز نگرانی کرد که حصول یک توافق هسته‌ای می‌تواند منجر به رقابت بر سر تسلیحات هسته‌ای در میان کشورهای سنی خاورمیانه شود.

 نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در حالی علیه بیانیه لوزان صحبت می‌کند که مقامات آمریکایی قویا از این بیانیه حمایت می‌کنند و مذاکره با ایران را تنها راه برای حل مساله هسته‌ای می‌دانند.

ارنست مونیز، وزیر انرژی آمریکا در پاسخ به مخالفت‌های نتانیاهو، گفت که ما دیدگاه‌های بسیار متفاوتی درباره حقایق این بیانیه داریم.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین