کد خبر: ۴۴۱۲۸
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۲
آیت الله مهمان نواز افزود: البته رهبری با فراست و درایت خاص خود در جریان کامل امور و مسایل هسته ای هستند و سخن و مواضع ایشان برای ما حجت و معیار است.
نماینده استان خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری گفت: ما به مذاکره کنندگان هسته ای کشور و تعهد، کاردانی و هوشمندی آنان اعتماد کامل داریم.

آیت الله حبیب الله مهمان نواز روز دوشنبه  اظهار کرد: بنا بر تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی همه موظفند که از تیم هسته ای و تلاش های ارزشمند آنان در عرصه مذاکرات حمایت کنند.

وی در عین حال به غیرقابل اعتماد بودن طرف مذاکره، بخصوص آمریکایی ها اشاره کرد و گفت: اینکه آنان متنی متفاوت با بیانیه قرائت شده از سوی وزیر امور خارجه ما را منتشر می کنند، بر نظر رهبر انقلاب صحه می گذارند که آنان را غیرقابل اعتماد خوانده بودند.

آیت الله مهمان نواز افزود: البته رهبری با فراست و درایت خاص خود در جریان کامل امور و مسایل هسته ای هستند و سخن و مواضع ایشان برای ما حجت و معیار است.

تیم مذاکره کننده ایران به ریاست وزیر امور خارجه و نماینده عالی اتحادیه اروپا، همراه با وزرای خارجه کشورهای چین، فرانسه، آلمان، روسیه، آمریکا و انگلیس ششم تا سیزدهم فروردین 1394 در لوزان سوئیس، مذاکراتی را برای رسیدن به توافق هسته ای برگزار کردند.

نشست های 1+5 در راستای توافق آذرماه سال 92 انجام شد تا بتوانند راه هایی را به منظور دستیابی به راه حل جامعی که ماهیت صلح آمیز برنامه هسته ای ایران را تضمین کرده و همه تحریم ها را به صورت کامل لغو سازد، پیدا کنند.

در آخرین دور از این نشست ها که پنج شنبه شب گذشته در لوزان سوییس برگزار شد، طرفین با انتشار بیانیه ای دستیابی به راه حل نهایی و تفاهم مشترک درمورد صلح آمیز بودن برنامه هسته ای ایران را اعلام کردند و این بیانیه عزم طرفین را برای رسیدن به توافق نهایی در تیرماه امسال آشکار کرد.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین