|
|
امروز: دوشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۰
کد خبر: ۴۴۰۶۰
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۹
وزیر کشور در مراسم روز ملی پاکستان در جمع سفراهای کشورهای منطقه و جهان در ایران گفت: ما به دنیا ثابت کردیم استفاده صلح آمیز و قانونی از انرژی هسته ای حق ایران است.
'عبدالرضا رحمانی فضلی'شامگاه یکشنبه درجشن هفتادو پنجمین سالگرد روزملی پاکستان که درهتل استقلال تهران برگزارشد،افزود:با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب،تدبیر دولت و استقامت مردم دنیا این حق را برای ایران پذیرفت و ما وارد مرحله تازه ای در ارتباط بین المللی و تبادل تجاری و اقتصادی خواهیم شد.

وی به روابط ایران و پاکستان اشاره کردوگفت:ایران و پاکستان دو کشور همسایه با اشتراکات فرهنگی،تاریخی و دینی جغرافیایی می توانند با همکاری یکدیگر افق های روشن و مطمئنی را پیش رو برای خود بازگشایی کنند.

وزیر کشور ادامه داد:با استقرار دولت تدبیر و امید سیاست دولت همکاری های بیشتر با کشورهای مسلمان منطقه است به ویژه پاکستان که مرزهای خشکی آبی مشترک داریم.

رحمانی فضلی خاطرنشان کرد:روند همکاری ها و تبادل سفرا و تبادل کارشناسان و نشست های مشترک دراین یک سال و نیم رو به افزایش و بهبود بوده است.

وی افزود:در نوزدهمین نشست کمیسیون مشترک که در اسلام آباد برگزارشد به توافقات بسیار مهمی در حوزه های اقتصادی، مالی و تجاری رسیدیم و ایران با جدیت پیگیری می کند تا این توافقات هرچه زودتر عملیاتی ، اجرایی و اقدام شود.

وزیر کشور در بخش دیگری از سخنان خود به حوزه های امنیتی با کشور پاکستان اشاره کرد و افزود:درحوزه امنیتی باتوجه به مرزهای مشترک توافقاتی در حوزه های مبارزه با تروریسم، افراطی گری،شرارت، قاچاق مواد مخدر و انسان داریم که پیگیری جدی داریم که همکاری ها را در این حوزه ها افزایش دهیم.

رحمانی فضلی گفت:در تحولات منطقه ای انتظار ما از همه کشورهای اسلامی براساس آموزه های قرآنی این است که باید با هم متحد باشیم و برای ارتقاء سطح زندگی و همکاری های بین کشورهای منطقه تلاش کنیم.

وی گفت: مایلیم با پاکستان درخصوص تحولات منطقه ای به ویژه موضوع یمن که اختلاف و جنگ بین مسلمانان است همکاری بیشتری داشته باشیم.

وزیر کشور به حملات عربستان به یمن اشاره کرد و گفت: موضوع یمن را یک مساله داخلی می دانیم و معتقدیم که جنگ و خونریزی راه حل نیست و اجماع ملی و دولت فراگیر و راه حل سیاسی می تواند مساله یمن را خاتمه دهد.

رحمانی فضلی ابراز امیدواری کرد همه کشورهای اسلامی منطقه با مشارکت خود در حوزه های اقتصادی، تجاری و خدماتی شاهد پیشرفت روز افزون، استقرار صلح و نابودی افراطی گری و تروریسم باشند.

وی خاطرنشان کرد:ایران گام های بلندی در تنش زدایی بین المللی و منطقه ای برداشته و امیدواریم بتوانیم وظیفه تاریخی خودمان را در استقرار صلح در منطقه و بهبود روابط با دنیا برقرار کنیم.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین