|
|
امروز: چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۶
کد خبر: ۴۴۰۵۹
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۳
امام جمعه دامغان با اشاره به نامگذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال همدلی و همزبانی دولت و ملت گفت: این امر مایه عزت و صلاح کشور است.
حجت الاسلام سید محمود ترابی عصر یکشنبه در نخستین نشست شورای اداری شهرستان دامغان  در سالجاری در محل گلزار شهدا (فردوس رضا) این شهر اظهار داشت: همدلی و همزبانی دولت و ملت یک مسئله دو طرفه است که دولت و ملت باید برای تحقق آن بکوشند.

وی اضافه کرد: حفظ نظام و احترام متقابل دولت و ملت از اولویت های تحقق شعار سال است که در این زمینه رعایت خطوط قرمز از سوی دولت و ملت الزامی است.

بدهکار شهدا و خانواده معظم ایشان هستیم

امام جمعه دامغان خاطر نشان ساخت: نامگذاری سال جدید از سوی رهبر فرزانه انقلاب با توجه به شرایط داخلی و بین المللی کشورمان بسیار حکیمانه است و قطعا امروز برای گذر از پیچ تاریخی و ایستادگی در برابر تهدیدها و تحریم های دشمنان، نیازمند همدلی و همزبانی مردم و مسئولان هستیم.

ترابی در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه برگزاری نخستین جلسه شورای اداری در کنار قبور مطهر شهدا کاری ارزشمند است افزود: تجدید بیعت مدیران دستگاه های اجرایی در سال جدید با آرمان های امام (ره) و شهدای والا مقام این مطلب را به ما می رساند که بدهکار شهدا و خانواده معظم ایشان هستیم و در خدمت رسانی به مردم باید بیش ازگذشته تلاش کنیم.

وی تصریح کرد: امید آن داریم از شهدا، کار شهدا و نیت شهدا در امورات کاری خود مدد بگیریم و در انجام وظیفه بهتر و بیشتر گام برداریم.

پیشرفت ایران در عرصه های داخلی و خارجی قابل توجه بود

امام جمعه  دامغان به موفقیت ها و پیشرفت های ایران اسلامی در سال گذشته اشاره کرد و افزود: ایران اسلامی پیشرفت های خوبی را طی سال گذشته در عرصه های داخلی، خارجی و بین المللی داشت که این مهم نشان از همت دولت و ملت برای رسیدن به آرمانهای انقلاب است.

ترابی یادآور شد: در سال گذشته دولت با بهره گیری از شعار سال که به عنوان اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری شده بود توانست با مدیریت جهادی در راه رشد و توسعه کشور با توجه به وجود تحریم ها و مشکلات اقتصادی در پیش روی دولت خدمات خوب و شایسته ای به ملت ارائه کند.

وی با بیان اینکه جوانان از مسئولان توقعات و انتظاراتی دارند اظهار داشت: یکی از وظایف مدیران دستگاه های اجرایی این است که به حق و حقوق جوانان پاسخ درست دهند و آنان را از خود بدانند.

ضرورت توجه بیشتر به ورزش جوانان دامغان

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دامغان تصریح کرد: دستگاه های اجرایی نهایت همراهی و همکاری را با جوانان به ویژه در امور ورزش داشته باشند و جوانان را در انجام کارهایشان نا امید نکنند.

وی با اشاره به آموزش شنا به جوانان افزود: آموزش شنا از سنت های پیامبر(ص) و دیگر ائمه اطهار(س) است و باید این ورزش به جوانان آموزش داده شود و به عنوان یک سنت دینی و اسلامی پرداخته شود.

ترابی گفت: اداره ورزش و جوانان باید در زمینه فراهم کردن امکانات ورزشی برای جوانان تلاش و این حرکت را تقویت کند.

پروژه های عمرانی پیوست زیست محیطی باشند

فرماندار شهرستان دامغان نیز در این نشست ضمن تبریک سال جدید به مدیران دستگاه های اجرایی اظهار داشت: به رسمیت شناخته شدن حق استفاده صلح آمیز انرژی هسته ای و حفظ دستاوردهای آن، حاصل هوشمندی و تدبیر مقام معظم رهبری، رئیس جمهور و تیم مذاکره کننده و صبوری ملت ایران است.

علی اصغر مجد افزود: تلاش های جهادگونه و تدبیر و درایت وزیر امور خارجه زمینه ارتقاء جایگاه و موقعیت جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان شده است.

وی با اشاره به عنایت و حمایت رهبر انقلاب از تیم مذاکره کننده هسته ای اظهار داشت: ایستادگی، مقاومت جهادی با نرمش قهرمانانه باعث شد تا دشمنان صلح آمیز بودن برنامه هسته ای جمهوری اسلامی ایران را بپذیرند.

نماینده عالی دولت در شهرستان دامغان با اشاره به اینکه اولویت دار بودن پروژه  های نیمه تمام در دستور کار سال جدید قرار دارد افزود: مدیران دستگاه های اجرایی برنامه عملیاتی ارائه کنند.

مجد در خاتمه تاکید کرد: پروژه های عمرانی باید دارای پیوست اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطی باشند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین