|
|
امروز: شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۰۴:۰۸
کد خبر: ۴۴۰۴۲
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۵
به گزارش رسانه‌های آمریکایی، چندی پیش، خاخام مشهور آمریکایی «بری فرویندل»، به ۵۲ مورد دیدزدن زنان برهنه از طریق فیلمبرداری از آنها در حمام کنیسه‌اش اعتراف کرد و گناهکار شناخته شد.
دادستان این پرونده چند وقت پیش گفته بود که «بری فرویندل» ۶۳ ساله، خاخام کنیسه یهودیان ارتدکس در شهر واشنگتن احتمالا از ۱۵۰ زن برهنه فیلم گرفته، اما وی تنها به ۵۲ مورد اعتراف کرده است. زنانی که هدف فیلمبرداری مخفیانه این خاخام قرار گرفتند برای انجام مناسک مذهبی غسل (میکوه) در کنیسه برهنه شده بودند.

«بری فرویندل» تا پیش از آنکه در آذر ماه سال گذشته بازداشت شود، برای ۲۵ سال خاخام کنیسه «کشر اسرائیل» در محله اعیان‌نشین جورج‌تاون در واشنگتن بود. این خاخام یهودی پس از آن بازداشت شد که یکی از افراد مسئول بخش حمام کنیسه، دوربین مخفی جاسازی‌شده را در این محل پیدا کرد. در پی این کشف، «بری فرویندل» از عضویت در کنیسه اخراج شد. از جمله اعضای مشهور عضو این کنیسه، «جک لو» وزیر خزانه داری آمریکا و «جو لیبرمن» سناتور پیشین آمریکایی هستند!

اسناد دادگاه نشان داد که فرویندل ابزار فیلمبرداری را در ساعت دیجیتالی مخفی کرده بود که در محوطه تعویض لباس و استحمام قرار داشت. او ابتدا به شش مورد «چشم‌چرانی» متهم شد، اما بازرسی از محل سکونتش، افشای فیلم‌هایی دیگر را در پی آورد که بر ابزار دیجیتال ذخیره شده بود. دادستان این پرونده گفته بود که برای فرویندل، حکم زندانی سنگین درخواست می‌کند تا منعکس کننده سنگینی جرم او در نقض حریم خصوصی و کرامت قربانیان باشد.

گفتنی است، «بری فرویندل» یکی از همسایه‌های «آرش سیگارچی» مجری و خبرنگار شبکه «صدای آمریکا» بود. سیگارچی چند ماه پیش در واکنش به اقدامات این خاخام آمریکایی گفته بود "خاخام محله بازداشت شده چون توی حمام کنیسه در یک ساعت، دوربین گذاشته بود. از خانم‌ها موقع «میقوه» (میکوه) فیلم می‌گرفته… خانم‌ها می‌رفتن کنیسه دوش می‌گرفتند و آقای خاخام فیلم می‌گرفته…”

سیگارچی گاهی به همراه مادر و همسر خود در روزهای جمعه در مراسمات این کنیسه شرکت می‌کرد و  همسر این مجری VOA یعنی «رافونه سام دلیری» از جمله زنانی بوده که توسط این خاخام آمریکا مورد «چشم‌چرانی» و آزار زبانی قرار گرفته است.

منبع:امپراتوری دروغ


     

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین