|
|
امروز: يکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۰۳:۴۱
کد خبر: ۴۴۰۱۹
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۸
سناتور آمریکایی روز یکشنبه به دنبال اظهارنظر نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مورد بیانیه سوئیس گفت: بنیامین نتانیاهو باید به خودش مسلط باشد و خود را کنترل کند.
به گزارش پایگاه خبری هیل، دایان فینستین در گفت وگو با شبکه سی ان ان تصریح کرد: امیدوارم که نتانیاهو بر خود مسلط باشد چون وی هیچ جایگزینی برای بیانیه سوئیس مطرح نکرده است.

این قانونگذار آمریکایی که معاون رئیس کمیته اطلاعات سنای آمریکاست، به شدت از درخواست نتانیاهو از اوباما و دیگر رهبران جهان برای رد بیانیه سوئیس بدون اینکه وی راههایی برای بهبود آن مطرح کند، انتقاد کرد.

وی افزود: فکر نمی کنم این برای رژیم اسرائیل اقدامی مفید و مناسبی باشد که با این بیانیه که به عنوان یک فرصت است، مخالفت کند.

اظهارات این سناتور آمریکایی در حالی مطرح شده است که نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز یکشنبه از بیانیه سوئیس در راستای تفاهم ایران با گروه 1+5 انتقاد و اعتراض خود را به مفاد این بیانیه اعلام کرد.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مصاحبه با شبکه سی ان ان مدعی شد: این توافق هم ما و هم همسایگان ما را تهدید می کند.

مذاکرات جمهوری اسلامی ایران و کشورهای گروه 1+5 با حضور نماینده عالی اتحادیه اروپا در لوزان سوییس که از ششم تا سیزدهم فروردین ماه 1394 برگزار شد، به صدور یک بیانیه مشترک حاوی دست یابی به راه حل های یک توافق جامع انجامید. راه حل هایی که ماهیت صرفا صلح آمیز برنامه هسته ای ایران را تضمین می کند و کلیه تحریم ها را به صورت کامل لغو نماید. در این بیانیه مشترک آمده است: امروز ما یک گام تعیین کننده برداشتیم. ما به راه حل هایی در مورد مولفه های مهم برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) دست یافتیم.

بر اساس این چارچوب، همه تحریم اعم از تحریم های مالی، اقتصادی و بانکی و قطعنامه هایی که در شورای امنیت علیه ایران صادر شده است، در همان روز اجرای توافق لغو می شود و غنی سازی در ایران ادامه می یابد و سایت های هسته ای ایران به فعالیت خود ادامه خواهند داد.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
|
در حال بررسی: ۰
|
انتشار یافته: ۱
لطف الله بهرو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
0
1
long live

"دایان فینستین"
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین