|
|
امروز: شنبه ۱۶ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۰
کد خبر: ۴۴۰۰۰
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۶
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات لوزان، با اقتدار از حقوق ملت دفاع کردند.
آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: لغو همه تحریم های اتحادیه اروپا و آمریکا، آزاد سازی سرمایه های بلوکه شده ملت ایران، همکاری و مشارکت ایران در حوزه انرژی هسته ای بین الملل و همچنین ادامه فعالیت های صلح آمیز هسته ای دستاوردهای مهمی بود که مسوولان سیاست خارجی کشورمان به خوبی توانستند به آنها دست یابند.

وی ادامه داد: ملت ایران همواره در طول مذاکرات پشتیبانی و حمایت های خود را از مسوولان سیاست خارجی دولت تدبیر و امید اعلام کردند و با تمام وجود سختی ها و مشکلات اقتصادی را تحمل کردند، بنابراین دولتمردان باید همواره قدردان صبر و استقامت ملت سلحشور ایران اسلامی باشند و اثرات مثبت این مذاکرات برای مردم عینی شود.

امام جمعه اراک اظهار کرد: تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران روزهای سخت و پر کاری را برای دفاع از حقوق ملت ایران در برابر شش قدرت جهان سپری کرد که آحاد جامعه باید قدردان زحمات آنها باشند و همواره از مسوولان و دولتمردان به خوبی پشتیبانی کنند.

امام جمعه اراک اظهار کرد: رهنمودهای کارساز و هوشمندانه مقام معظم رهبری موجب ایستادگی تیم مذاکره کننده هسته ای ایران بر اصول نظام اسلامی بود و بیانیه لوزان نیز بر اساس خواسته های مقام معظم رهبری از نمایندگان ایران در مذاکرات است.

وی اضافه کرد: ایران اسلامی به برکت امام راحل، خون شهدا و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی به یک قدرت بی چون چرا در منطقه و جهان تبدیل شده و حضور مقتدرانه نمایندگان ایران در مذاکرات، قدرت ایران اسلامی را به همه دنیا نشان داد.

آیت الله دری نجف آبادی اظهار کرد: کشورهای غربی و آمریکا باید به مفاد همه بندهای بیانیه لوزان عمل کنند و لغو تحریم های ناجوانمردانه را در دستور کار خود قرار دهند.

وی ادامه داد: ملت و دولت ایران نباید حل همه مشکلات را در گروی توافقات هسته ای بداند بلکه باید کار و تلاش شبانه روزی را در دستور کار خود قرار داده و در راستای بالا بردن نرخ بهره وری و تولید ناخالص ملی گام های اساسی بردارد.

امام جمعه اراک با بیان اینکه ایران اسلامی دارای ظرفیت های بسیاری در همه بخش های صنعتی، کشاورزی و خدماتی است، اظهار کرد: همانگونه که رهبری بارها تاکید فرموده اند تکیه بر توان داخلی موجب استحکام اهداف خواهد شد.

وی تاکید کرد: آنچه که ما را به استقلال اقتصادی می رساند استفاده از تمام ظرفیت ها در راستای تولید انبوه است بنابراین باید تمام مردم دست به دست هم بدهند و شبانه روز کار کنند تا بتوانیم به شرایط مطلوب اقتصادی در کشور برسیم.

تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران از ششم فروردین ماه جاری در لوزان با نمایندگان 1+5 مذاکرات هسته ای خود را از سر گرفت که این مذاکرات تا 13 فرودین ماه جاری به طول انجامید و در پایان آن بیانیه ای قرائت شد که نشان دهنده تفاهم دوطرف در زمینه های مختلف است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین