|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۱:۵۵
کد خبر: ۴۳۹۰۸
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۸
رییس شورای شهر گرگان با بیان این که بیانیه مهم پرونده هسته ای توافقی تاریخی و جاودانه خواهد بود گفت: تیم مذاکره کننده ایران توانست در مصاف با شش قدرت جهانی حقانیت ایران اسلامی را مقابل چشم جهانیان به اثبات برساند.
حسین ربیعی شامگاه شنبه در اولین جلسه علنی و رسمی شورای شهر گرگان در سال جدید افزود: تیم مذاکره کننده هسته ای ایران به ریاست دکتر ظریف همچنین توانست قدرت های جهانی را به شناختن حق هسته ای ایران متقاعد کند.

وی با بیان این که اگر پشتیبانی های مقام معظم رهبری در این راه نبود تیم مذاکره کننده نمی توانست به اهداف امروز برسد ادامه داد: حمایت های رهبری رهنمودی برای دولت و تیم مذاکره کننده بود.

ربیعی همچنین یاد شهدای هسته ای را گرامی داشت و در ادامه گفت: شعار سال مقام معظم رهبری شعاری راهبردی است و تکلیف همه ما را مشخص کرده که با دیدگاه های منتقد و سازنده باید همراه او باشیم.

رییس شورای شهر گرگان اظهار کرد: بر مبنای این شعار همه باید دست در دست هم دهیم تا دولت مشکلاتی از قبیل بیکاری را برطرف کند.

وی ادامه داد: شعار رهبری در مقیاس کوچکتر نیز شامل حال شورا و شهرداری گرگان می شود و شورای شهر، شهرداری و پرسنل آنان باید دست در دست هم و در کنار هم دنیای جدیدی را برای مدیریت شهری جدای از مناقشات سال 93 تعریف کنند.

به گفته ربیعی افتتاح پروژه هایی همچون زیرگذر معلم چه میزان خوشحالی را در مردم بر انگیخت و این بیانگر آن است که اگر بخواهیم می توانیم بهتر از این نیز در سال 94 در توسعه شهری اقدام کنیم.

ربیعی افزود: در سال 93 به خاطر در کنار هم بودن شورا و شهرداری و تفویض قدرت شورا به شهرداری، چنین حرکت هایی در توسعه شهری برداشته شد و امسال نیز می توانیم بهتر از پارسال قدم برداریم و این مساله جز با دست در دست هم قرار دادن میسر نمی شود.

وی با اشاره به دو انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی در سال 94 گفت: هر دو انتخابات نقش مهمی در نظام جمهوری اسلامی ایران دارد و امید است که مردم با مشارکت پرشور خود حماسه دیگری را رقم بزنند.

ربیعی در پایان به همشهریان خبری خوش داد و گفت: هیچ افزایش مالیاتی به قیمت منطقه ای زمین در سال 94 داده نشده و در سال جدید نیز همان مصوبه سال 93 را اجرایی می کنیم.

محمدابراهیم جرجانی عضو دیگر شورای شهر گرگان نیز در نطق پیش از دستور خود در این جلسه گفت: از مهمترین شرایط دستیابی به شعار امسال همکاری صمیمانه میان دولت و ملت است و اگر این همکاری از دو سو شکل بگیرد یقینا همه آرزوهای ما دست یافتنی خواهد شد.

وی شاخص ترین اتفاقات سال 93 در شهرداری و شورای شهر را، افتتاح روگذر شهید قندهاری و کلنگ زنی و افتتاح اولین زیرگذر گرگان بیان کرد و افزود: در سال 93 انتظار مشاهده توسعه در تمام نقاط شهر را داشتیم که انجام نشد و تبلیغات وسیع در سطح شهر یکی از مواردی بود که در سال گذشته بخصوص شش ماهه دوم کاملا ملموس بود.

جرجانی افزود: تبلیغات تلویزیونی و نصب بنرهای متعدد در شهر و از جمله نصب بنرهای تاریخ گذشته توسط افرادی خاص در جلوی شهرداری، رودررویی شورا و شهرداری و عدم تمدید حکم شهردار از موارد دیگری بود که در چهار ماه آخر سال اتفاق افتاد که برخی از افراد با توجه به برنامه ها و عملکرد مدیریت شهری، اقدام به شکاف بیشتر بین شورا و شهرداری کردند.

وی انتظار مردم را توسعه عمرانی شهر و فعالیت در همه بخش های مورد نیاز به طور همزمان دانست و گفت: توسعه پارک ها و فضای سبز، جلوگیری از آب گرفتگی ها و بازگشایی معابر، پیاده روسازی ها، آسفالت، دیواره سازی رودخانه ها، ایجاد بازارچه ها، زمین ها و سالن های ورزشی و فرهنگی در محلات از جمله این انتظارات است.

جرجانی در ادامه بسکتبال را یکی دیگر از موارد مهم در سال 93 بیان کرد که توانست تأثیرگذاری خود را در ایجاد نشاط روانی برای شهروندان اثبات کند و گفت که متاسفانه برخورد سلیقه ای با این ورزش باعث شده نتواند جایگاه واقعی خود را در سطح کشور پیدا کند.

شهردار گرگان نیز در این جلسه با تبریک سال جدید و این که در آغاز سال 94 اتفاقات خوشایندی در کشور رقم خورد، آرزو کرد که در پناه تاکیدات رهبری پیرامون همدلی و همزبانی، هم نظر و همراه در عمران و آبادانی شهر مانند سال گذشته بدرخشیم و باقیات صالحات عمرانی به ارمغان بیاوریم.

حسین صادقلو افزود: پروژه هتل ناهارخوران و تله کابین از پروژه هایی هستند که اقدامات اولیه آن ها انجام شده و بزودی در سال جدید آگهی واگذاری آن ها برای سرمایه گذاری بخش خصوصی اعلام می شود.

وی ادامه داد: امسال غیر از سرمایه گذاری های بخش خصوصی همچون راه اندازی فروشگاه های پنجم آذر، ترمینال شرق، ساماندهی اراضی شهرداری مانند جانباز 34 و سروش جنگل و راه اندازی مراکز تفریحی و توریستی، شش پروژه خاص را در دست اجرا داریم که مصرانه همراهی مدیریت و اعضای شورا را در این مسیر می طلبیم.

به گفته صادقلو چهار روگذر و زیرگذر اعم از سه راهی گلشهر، بهارستان، دخانیات و 60 متری افسران و دو خیابان صیاد به گلشهر و کمربندی به افسران از جمله این پروژه هاست که با احداث آن ها حجم سنگینی از مدیریت ترافیک شهری در گرگان ساماندهی می شود.

وی ادامه داد: در پایان سال 93 مبلغ 20 میلیارد تومان افزایش وصولی در درآمدهای شهرداری داشتیم و بودجه امسال همان بودجه پارسال و شناور و راحت است و فقط باید مساعدت کنیم که چرخ روان عمران را در بودجه هم روان سازی کنیم.

این جلسه با حاشیه هایی نیز از جمله عدم اتفاق نظر درباره بررسی بودجه سال 94 شهرداری گرگان در جلسات علنی و یا کمیسیون های مربوطه همراه بود که سرانجام پس از بحث و بررسی مقرر شد بودجه سال جاری در جلسات فوق العاده و غیرعلنی و در کمیسیون های مربوطه بررسی شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین