|
|
امروز: دوشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۰
کد خبر: ۴۳۸۵۵
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۲
مقام یاد شده تاکید کرد که همچنان شماری از قربانیان اردوگاه المزرق در زیر آوار قرار دارند و هنوز امکان بیرون آوردن آنها و شناخت تعدادشان فراهم نشده است.
یک مقام مسوول در وزارت بهداشت یمن در گفت وگو با پایگاه اینترنتی یمنی پرس اعلام کرد: تجاوز هوایی جنگنده های عربستانی و ائتلاف کوچک عربی به استانهای صعده و حجه موجب کشته شدن 139 نفر و زخمی شدن 20 نفر دیگر شد.

به گفته مقام یاد شده، آمار یاد شده از آغاز تجاوز تا پنجشنبه دوم آوریل 2015 (6 تا 13فروردین) را در برمی گیرد که اکثر کشته ها و زخمی ها را زنان و کودکان تشکیل می دهند.

این مقام یمنی خاطرنشان کرد: استان صعده بیش از سایر استان های یمن در تجاوز جنگنده های عربستانی، آمریکایی و ائتلاف کوچک عربی آسیب دیده و به همین دلیل شمار کشته ها در آن به 92 نفر و تعداد مجروحان نیز به 145 نفر رسیده که حال برخی از آنها وخیم گزارش شده است.

اما در مورد استان حجه آمار اولیه وزارت بهداشت یمن نشان می دهد که دستکم 47نفر از مردم بی دفاع آن کشته و 60 نفر نیز مجروح شده اند که حال 36 نفر از آنان وخیم گزارش شده است.

مقام یاد شده تاکید کرد که همچنان شماری از قربانیان اردوگاه المزرق در زیر آوار قرار دارند و هنوز امکان بیرون آوردن آنها و شناخت تعدادشان فراهم نشده است.

وی خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت یمن تمام تلاش خود را بکار خواهد برد تا ظرف چند ساعت آینده شمار دقیق قربانیان تجاوز مشترک عربستان، آمریکا و ائتلاف کوچک عربی به یمن مشخص شود.

جنگنده های متجاوز عربستانی، آمریکایی و ائتلاف کوچک عربی از بامداد پنج شنبه (6 فروردین ماه) در حمایت از عبدربه منصور هادی رییس جمهور مستعفی یمن به این کشور حمله کرده اند.


منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین