مشکل تهران در وهله اول تونل نیست. قبل از هر چیز با فوریت باید همه خطوط مترو راه بیفتد و با قطارهای کافی بطوریکه هر دو یا سه دقیقه ایستگاهها فعال باشند سازماندهی شود. در وهله بعد سازماندهی اتوبوسرانی است که بسیار جای کار دارد و در اخر هم تاکسی رانی . در کنار همه اینها باید دو کار همزمان انجام شود. اصلاح هندسی معابر و تابلوگذاری درست و جدول و خط کشی و غیره که اشکالات بسیار دارد و سپس ایجاد راه های جدید و تونل ها و پل ها . بنا بر این بهتر است اولویت ها را بشناسیم . مثل شهرهای عمده دنیا که با توسعه موفق هفتاد تا نود درصد مشکل را حل کرده اند.