|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۱
کد خبر: ۴۳۶۶۲
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۵
در میان وزیران اروپایی لوران فابیوس ساعت 2 بامداد چهارشنبه لوزان را ترک کرد . او گفت باید در جلسه کابینه شرکت کند ولی اگر پیشرفتی حاصل شود بازخواهد گشت.
گرد هم آوردن رییسان دستگاه های دیپلماسی هفت کشور مهم دنیا در چند روز کار چندان آسانی نیست ولی موضوع ایران و عزم مذاکره کنندگان ایرانی برای پیشبرد مذاکره ، آنها را به لوزان کشانده است.

برخی از آنها برنامه های عادی خود را تعطیل کردند تا در لوزان باشند. به طور مثال، فابیوس و اشتاین مایر به جلسه هیات دولت مشترک فرانسه و المان که در برلین برگزار می شد ، نرفتند تا در مذاکرات باشند.

رگئی لاوروف اولین وزیری بود که نیامده ، رفت. لاوروف یکشنبه به لوزان امد ، دوشنبه از بوریواژ به مسکو رفت و سه شنبه بازگشت. درنهایت، ساعت هشت بامداد چهارشنبه لوزان را به مقصد دوشنبه ترک کرد.

وانگ یی وزیر خارجه چین عصر سه شنبه در نیمه های جلسه وزیران ، لوزان را ترک کرد. البته آن طور که حمید بعیدی نژاد عضو تیم مذاکره کننده ایران گفت، هیات های مذاکره کننده از قبل در جریان قصد ' یی' به ترک لوزان بوده اند.

در میان وزیران اروپایی لوران فابیوس ساعت 2 بامداد چهارشنبه لوزان را ترک کرد . او گفت باید در جلسه کابینه شرکت کند ولی اگر پیشرفتی حاصل شود بازخواهد گشت.

با این حال فیلیپ هاموند وزیر خارجه انگلیس و فرانک والتر اشتاین مایر وزیر خارجه آلمان همچنان در لوزان هستند. اما آن که ثابت قدم بوده، جان کری وزیر خارجه آمریکا است. او از روز اول در مذاکرات بود و برخی از برنامه های خود را لغو کرده تا به مذاکرات سر و سامان دهد.

خوش بینی آنها که مانده اند دست کمی از آنها که رفته اند ، ندارد. هاموند گفته « با مذاکره کنندگان ایرانی به یک تفاهم گسترده دست پیدا کردیم» و لاورو هم خبرداده که « در تمام موضوعات کلیدی به تفاهم رسیده ایم ».

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین