|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۴
کد خبر: ۴۳۶۵۵
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۱
وی در عین حال ادامه داد: همچنان 50 هزار نیروی پلیس تا آخرین روز بازگشت مسافران نوروزی در جاده‌های کشور مستقر هستند.
رییس پلیس راهور ناجا با اشاره به آغاز موج بازگشت مسافران نوروزی گفت: توصیه می‌کنیم شهروندان بازگشت سفر خود را بین روزهای 12 تا 14 فروردین توزیع کنند.

سردار اسکندر مومنی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از پلیس راه ساری- میاندرود- نکا با اشاره به اینکه در نوروز امسال 92 درصد رانندگان قوانین و مقررات رانندگی را رعایت کرده‌اند، افزود: هشت درصد رانندگان قوانین را رعایت نمی‌کنند که پلیس قطعا با آنها به صورت قاطع برخورد می‌کند.

وی ادامه داد: بر اساس اطلاعات دریافتی تمامی جاده‌های برون شهری در حال حاضر ترافیک پرحجم دارند و ترافیک در خروجی‌های استان مازندران، خراسان رضوی، هرمزگان، خوزستان و ورودی و خروجی استانهای قم، فارس و اصفهان پر حجم است.

مومنی با اشاره به اینکه توصیه می کنیم مسافران بازگشت از سفر خود را توزیع کرده و بین روزهای دوازدهم و چهاردهم فروردین به شهرهایشان بازگردند، گفت: در عین حال پیشنهاد پلیس این است که مسافران به صورتی برنامه ریزی کنند که روز طبیعت را از منازل خود به دامن طبیعت بروند.

رییس پلیس راهور ناجا به مسافران توصیه کرد در بازگشت از سفر عجله و شتاب برای رسیدن به مقصد نداشته باشند از سوی دیگر با توجه به اینکه سفر طولانی آنها را خسته کرده حتما برای بازگشت خود دو تا سه برابر زمان عادی وقت درنظر بگیرند.

مومنی از اعمال محدودیتهای ویژه ترافیکی برای بازگشت مسافران نوروزی خبر داد و اظهار کرد: بر این اساس محورهای هراز و چالوس در روزهای پنج شنبه و جمعه سیزدهم و چهاردهم فروردین از عصر به سمت تهران یکطرفه می شوند.

وی در عین حال ادامه داد: همچنان 50 هزار نیروی پلیس تا آخرین روز بازگشت مسافران نوروزی در جاده‌های کشور مستقر هستند.

مومنی به رانندگان پرخطر اشاره کرد و با بیان اینکه پیش از نوروز گواهینامه بیش از دو هزار راننده پر خطر ضبط شد، تاکید کرد: در طول تعطیلات نوروز گواهینامه چند هزار راننده پرخطر ضبط و حدود 4000 خودرو رانندگان متخلف نیز تا 72 ساعت توقیف شد.

به گزارش ایسنا، بر اساس اعلام مرکزاطلاع رسانی پلیس راهور، وی با اشاره به اینکه پلیس برابر اعلام قبلی با رانندگان متخلف حمل و نقل عمومی بار و مسافر به طور جدی برخورد می کند، افزود: این دسته از رانندگان در صورت داشتن یک تصادف خسارتی و مقصر بودن در آن دفترچه رانندگی آنها ابطال می شود.

رییس پلیس راهور به استان مازندران اشاره کرد و گفت: این استان جزو سه استان پرتردد کشور در نوروز امسال بود و این استان جزو رکورداران پذیرش مسافر بوده است.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین