|
|
امروز: شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۱
کد خبر: ۴۳۵۴۵
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۵
وی اظهار کرد: آیت الله جنتی قرار گرفتن در جبهه انقلاب اسلامی را در زمانی انتخاب کرد که هیچ چشم انداز ظاهری وجود نداشت و در مسیر انقلاب و آرمانهای اسلام لحظه ای درنگ و عقب نشینی نکرد.
مراسم ترحیم صدیقه مظاهری همسر آیت الله جنتی دبیر شورای نگهبان و مادر علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز سه شنبه در مسجد سید اصفهان برگزار شد.

 مسئول سابق سازمان تبلیغات اسلامی اصفهان در این مراسم با اشاره به نقش یک همسر وفادار و همراه در موفقیت شوهرش، گفت: حضور در کنار مردی که 60-70 سال در میدان مبارزه، جهاد و فقاهت حضور گسترده داشته است دلیلی بر کمال، همراهی و وفاداری چنین همسرانی است.

حجت الاسلام و المسلمین سید حسین بهشتی نژاد به پیشینه فعالیت های انقلابی آیت الله جنتی در دوران پهلوی و تبعید وی اشاره کرد و افزود: همراهی همسر آیت الله جنتی با برنامه های او ، نشان از ایمان ، صبوری ، شجاعت و عظمت او دارد.

وی اظهار کرد: آیت الله جنتی قرار گرفتن در جبهه انقلاب اسلامی را در زمانی انتخاب کرد که هیچ چشم انداز ظاهری وجود نداشت و در مسیر انقلاب و آرمانهای اسلام لحظه ای درنگ و عقب نشینی نکرد.

رئیس سابق سازمان تبلیغات اسلامی اصفهان حضور در سنگر شورای نگهبان و ستاد امر به معروف و نهی از منکر را از ویژگی های آیت الله جنتی بیان کرد و افزود : آیت الله جنتی به رغم جوسازی ها در سنگر شورای نگهبان راه مستقیم را رها نکرد و اگر نظارت شورای نگهبان نبود ، کشور در بسیاری از دوره ها با مشکلات جدی مواجه می شد.

وی در ادامه به تاکید ویژه اسلام بر ازدواج و همکاری زن و شوهر اشاره کرد و گفت: از این رو پیامبر اسلام (ص) سبقت در اسلام ، پیشتازی در جهاد ، حلم ، اخلاق و علم بالا را از جمله معیارهای حضرت علی (ع) در انتخاب همسر بیان کردند.

این استاد حوزه علیمه افزایش آمار طلاق در جامعه را نگران کننده دانست و افزود: افزایش آمار طلاق در جامعه بیانگر تغییر این معیارهاست.

حجت الاسلام بهشتی نژاد تاکید کرد: اگر ازدواج بر اساس معیارهای اسلامی انجام شود بسیاری از مشکلات در حوزه خانواده و اجتماع کاهش می یابد.

وی با اشاره به نامگذاری سال جاری به عنوان سال همدلی و همزبانی دولت و ملت، گفت: حضرت علی (ع) دلسوزی برای مردم، توزیع عادلانه بیت المال در بین مردم ، افزایش دانش در بین همه مردم و تادیب جامعه را چهار حق مردم بر دولت می دانند.

حجت الاسلام بهشتی نژاد ارتقای دین، ادب، عقلانیت، حیا و حسن خلق را پنج محور برنامه های دولت دانست و افزود: مسئولین باید زمینه گسترش اخلاق، ادب، دین، عقلانیت و حیا در جامعه را فراهم کنند.

وی اضافه کرد: نباید برای ایجاد جاذبه ، گناه و عمل خلاف شرع مرتکب شد و برخی آرمانها را نادیده گرفت بلکه باید با الگوبرداری از رفتار امام خمینی (ره) در جذب جوانان، آنان را در مسیر و اهداف شهدا از جمله خرازیها و ردانی ها تربیت کرد.

در این مراسم استاندار اصفهان و معاونین وی ، فرماندار ، شهردار ، نمایندگان اصفهان در مجلس شورای اسلامی ، اعضای شورای اسلامی شهر ، فرماندهان و سرداران ارتش ، سپاه و نیروی انتظامی ، احزاب و جریانهای مختلف سیاسی همراه با اقشار مختلف مردم حضور داشتند.

مرحومه صدیقه مظاهری همسر آیت الله جنتی و مادر علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که برای دیدار اقوام خود به اصفهان سفر کرده بود، ششم فروردین به دلیل ایست قلبی در این شهر درگذشت.

پیکر این مرحومه مغفوره هفتم فروردین در اصفهان تشییع و برای خاکسپاری در کنار مزار نوه اش محسن جنتی به تهران منتقل شد.

پیکر مرحومه مظاهری پس از تشییع در تهران طبق وصیت وی در نزدیکی مزار شهدای 72 تن و در کنار قبر نوه اش ( محسن جنتی ) به خاک سپرده شد.








منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین