|
|
امروز: پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۷
کد خبر: ۴۳۵۰۹
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۳
وی اظهار داشت: از 25 اسفند ماه 93 تا روز گذشته حدود یک میلیون و 260 هزار مسافر توسط ناوگان حمل و نقل ریلی کشور جابه جا شده اند که بخش عمده این جا به جایی ها در مسافت های طولانی مثل مسیر تهران - مشهد بوده است.
وزیر راه و شهرسازی گفت: با برنامه ریزی های انجام شده قرار است با سرمایه گذاری بخش خصوصی در سال جاری 400 واگن مسافری به ناوگان حمل و نقل ریلی کشور اضافه شود.
به نقل از  روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی افزود: خوشبختانه در سال گذشته 5 درصد به ظرفیت قطارها و واگن های تهران - مشهد اضافه شد و در سایر مسیرها مثل مسیر تهران - گرگان قطارها بازسازی و نوسازی کامل شدند و امیدواریم در سال 94 تعداد واگن های مسافری و باری افزایش مطلوبی یابد.

وی اظهار داشت: از 25 اسفند ماه 93 تا روز گذشته حدود یک میلیون و 260 هزار مسافر توسط ناوگان حمل و نقل ریلی کشور جابه جا شده اند که بخش عمده این جا به جایی ها در مسافت های طولانی مثل مسیر تهران - مشهد بوده است.

وی با بیان آنکه حدود 50 درصد از سفرهای ریلی به مقصد مشهد انجام شده است، افزود: در واقع از 25 شهر قطارهای شرکت راه آهن به سمت مشهد حرکت می کنند و در سایر مسیرهای طولانی نیز مثل تهران - زاهدان٬ تهران - بندرعباس و تهران - یزد هم تاکنون خدمات مسافری مطلوبی به مسافران ارایه شده است.

آخوندی بر ضرورت توسعه حمل و نقل ریلی در سطح کشور به ویژه در حومه شهرها تاکید کرد و گفت: با توجه به نظر رئیس جمهوری اسلامی ایران برای تمرکز بر توسعه خطوط ریلی٬ توجه به این مسئله برای ما از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

وی با اشاره به حوادث سال گذشته در خطوط ریلی، اظهار داشت: امسال تلاش شده که تمام مسیر تهران - مشهد به صورت کنترل اتوماتیک هدایت شود و به همین دلیل تا این لحظه، آمار وقوع حادثه به صفر رسیده و در ادامه قصد داریم تمام مسیرها از سیستم کنترل اتوماتیک برخوردار شوند تا حمل و نقلی کاملا ایمن در این بخش داشته باشیم.

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: با استفاده از سیستم کنترل اتوماتیک قطارهای مسافربری و باری می توان با یک سرمایه گذاری اندک بهره وری را در این بخش تا دو برابر افزایش داد، ضمن آنکه این سامانه علاوه بر افزایش ایمنی سیر٬ تأخیرها را تا حد زیادی کاهش داده و تقریبا به صفر رسانده است.

وی در خصوص نحوه فروش بلیت به مردم نیز گفت: تلاش شده که برای فروش بلیت های نوروزی واسطه ها به طور کامل حذف شوند و بلیت ها به صورت مستقیم به دست مردم برسد تا مردم بتوانند با برنامه ریزی مناسب خرید بلیت ها را تا 45 روز بعد به صورت اینترنتی انجام دهند.


منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین