|
|
امروز: شنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۹
کد خبر: ۴۳۴۷۲
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۷
دولت ژاپن تصمیم گرفت تحریم های یک جانبه اقتصادی علیه کره شمالی را برای مدت دو سال دیگر تمدید کند.
این خبر روز سه شنبه با صدور بیانیه ای از سوی دولت ژاپن اعلام شد و توکیو اعلام کرد که تحریم ها بر ضد کره شمالی را به دلیل حاصل نشدن پیشرفت در پرونده آدم ربایی اتباع ژاپنی در این کشور، برای دو سال دیگر تمدید کرده است.

این تحریم ها که 13 آوریل سال جاری بر اساس زمان بندی اعلام شده از سوی ژاپن به پایان می رسید، اواسط سال گذشته میلادی و به عنوان ابزاری تشویقی جهت ترغیب پیونگ یانگ به همکاری با ژاپن در این ماجرا، اندکی تعدیل شده بود.

ژاپن اوایل آذرماه سال گذشته «جونیچی ایهارا» یک مقام ارشد وزارت خارجه خود را به مغولستان اعزام کرده بود تا اطلاعات بیشتری از وضعیت اتباع ربوده شده خود در کره شمالی کسب کند که این سفر بدون نتیجه به پایان رسید.

به گفته مقام های ژاپنی، 13 تن از اتباع این کشور از سال 1970 تا 1980 ، بعد از آنکه به ژاپن سفر کردند، از سوی کره شمالی ربوده شده و دیگر به کشور بازگردانده نشدند.

خبرگزاری کیودو اعلام کرد که این تحریم ها شامل ممنوعیت همکاری های تجاری، ممنوعیت پروازهای چارتری و اعمال ممنوعیت در ورود کشتی های این کشور به بنادر ژاپن است که با هدف اعمال فشار بیشتر بر پیونگ یانگ تمدید شده است.

اقدام اخیر ژاپن در تمدید تحریم های ضد پیونگ یانگ در حالی صورت می گیرد که توکیو پیش از این همکاری با کره شمالی در ماجرای اتباع ژاپنی مفقود شده در آن کشور را شرط تعلیق تحریم ها و عدم وقوع چنین تعاملی را موجب تشدید تحریم ها دانسته بود.

کره شمالی در سال 2002 میلادی ربوده شدن 13 غیرنظامی ژاپنی را در دهه های1970 و 1980 برای آموزش جاسوسان خود به زبان ژاپنی تایید کرد. پنج نفر از این ربوده شدگان به خانه های خود بازگشتند اما پیونگ یانگ اعلام کرد هشت نفر دیگر جان سپردند.

ژاپن حتی برای روشن شدن وضعیت اتباع خود حتی پیشتر دست به دامن چین هم شد و از این کشور خواست به دلیل داشتن ارتباط نزدیک با کره شمالی، از پیونگ یانگ بخواهد گزارشی از سرنوشت اتباع ژاپنی مفقود شده در این کشور ارائه دهد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین