|
|
امروز: شنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۰۵:۵۲
کد خبر: ۴۳۴۶۱
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۲
دکتر حسینی همچنین ظرفیت ها و حوزه های مسئولیت وزارت متبوع و همکاری های این وزارتخانه با کشور های مختلف را معرفی کرد و آمادگی همکاری بیشتر در زمینه های مورد علاقه با مکزیک را اعلام نمود.
 آقای اولیسیس کانچولا گوتییرز سفیر مکزیک در جمهوری اسلامی ایران با دکتر محمدتقی حسینی قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور بین الملل دیدار کرد.

در این دیدار امکان گسترش همکاری های دو کشور در زمینه های اجتماعی و تبادل تجربیات مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سفیر مکزیک از امکانی که برای وی  فراهم شد تا در همایش کف حمایت های اجتماعی که تشکل های کارگری جمهوری اسلامی ایران و سایر شرکای اجتماعی برگزار کردند شرکت کند، قدردانی کرد و پیشرفت های کشورمان را در گسترش حمایت های اجتماعی بسیار برجسته و قابل توجه توصیف کرد.

وی گفت:  مکزیک نیز سیاست فعالی را در زمینه گسترش کف حمایت های اجتماعی دنبال کرده است و هم اکنون در قاره آمریکا از کشورهای رو به رشد در این زمینه محسوب می شود. بر همین اساس مایل است تا از تجربیات سایر کشورها نیز در این زمینه استفاده کند.

 وی افزود: دو کشور می توانند در قالب برنامه  همکاری های جنوب- جنوب الگوی مناسبی از همکاری را به دیگر کشورها و سازمان های بین المللی ارائه کنند.

 دکتر حسینی با قدردانی از سفیر مکزیک به خاطر حضور و سخنرانی در همایش کف حمایت های اجتماعی، به همکاری سه جانبه مکزیک، جمهوری اسلامی ایران و صندوق حمایت از کودکان ملل متحد در انجام یک پروژه مطالعاتی اشاره کرد و گفت: این همکاری نشان داد که علیرغم فاصله جغرافیای دو کشور می توانند در همه زمینه ها از تجربیات یکدیگر استفاده کنند.

وی افزود : زمینه های زیادی برای همکاری وجود دارد که در صورت تحقق آنها می توان از آن الگویی مناسبی را عرضه کرد.

دکتر حسینی همچنین ظرفیت ها و حوزه های مسئولیت وزارت متبوع  و همکاری های این وزارتخانه با کشور های مختلف را معرفی کرد و آمادگی همکاری بیشتر در زمینه های مورد علاقه با مکزیک را اعلام نمود.

وی تصریح کرد:  جمهوری اسلامی ایران همکاری های جنوب- جنوب را برای کشورهای در حال توسعه مفید می داند و علاوه بر حمایت از این الگوی همکاری در سازمان های بین المللی، همکاری های زیادی را نیز با کشورهای همسایه بر همین اساس پایه ریزی و اجرا کرده است.
دکتر حسینی افزود: حضور وزرای دو کشور در کنفرانس بین المللی کار که در خرداد ماه آینده در ژنو تشکیل می گردد، موقعیت مناسبی است تا ضمن دیدار آنها برنامه مدونی را برای گسترش همکاری ها تهیه کرد.

 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین