|
|
امروز: جمعه ۰۸ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۴
کد خبر: ۴۳۴۳۷
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۱
این در حالی است که سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی معاونان وزیر خارجه ایران و وندی شرمن همتای امریکایی امروز پس از نشست عمومی میان جمهوری اسلامی و گروه 1+5 مذاکره دو جانبه را آغاز کردند.
'پائولو جنتیلونی' وزیر خارجه ایتالیا در آستانه پایان مذاکرات لوزان میان جمهوری اسلامی ایران و گروه 1+5 ، بر تعهد واقعی کشورمان جهت رسیدن به یک توافق در خصوص پرونده هسته ای تاکید کرد.

 به نقل از شبکه خبری 'رای نیوز'، وزیر خارجه ایتالیا در بخشی از گفت و گو با روزنامه 'فاینانسیال تایمز' در خصوص مذاکرات هسته ای گفت: ایتالیا از تعهد واقعی ایران برای رسیدن به توافق در خصوص پرونده هسته ای خرسند است.

وی افزود: ما امیدواریم که تفاوت ها میان جمهوری اسلامی ایران و آمریکا، بویژه در خصوص تحریم ها، حل شوند. البته بیزاری بنیامین نتانیاهو (رییس رژیم صهیونیستی) از رسیدن به توافق هسته ای با ایران روشن است.

جنتیلونی تاکید کرد: ایران یک شریک مهم تجاری برای ایتالیا محسوب می شود و با لغو و یا تعدیل تحریم ها علیه ایران، کسب و کار اقتصادی ایتالیا، آلمان و انگلیس نیز با بالاترین سرعت ممکن پیش خواهند رفت.

این در حالی است که سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی معاونان وزیر خارجه ایران و وندی شرمن همتای امریکایی امروز پس از نشست عمومی میان جمهوری اسلامی و گروه 1+5 مذاکره دو جانبه را آغاز کردند.

وزیر امور خارجه ایتالیا در اسفند ماه گذشته، شرایط را برای رسیدن به یک تفاهم در مذاکرات هسته ای میان جمهوری اسلامی ایران و گروه 1+5 مهیا دانست و گفت: امروز مذاکرات هسته ای در لحظه حساسی قرار گرفته و بسیاری از مشکلات و مسایل نیز حل شده است و دو تا سه هفته دیگر شرایط برای رسیدن به یک تقاهم وجود دارد.

وی در باره تاثیرات اقتصادی ناشی از توافق هسته ای برای ایتالیا گفت: رسیدن به توافق هسته ای برای ما از نظر اقتصادی به معنی از سرگیری و بهبود روابط خواهد بود. ایتالیا دومین شریک تجاری ایران در اروپا محسوب می شود و می توانیم این روابط را به سطح بسیار بالاتری از شرایط کنونی ارتقا دهیم زیرا حل اختلافات جمهوری اسلامی ایران با جامعه بین المللی به سود ایتالیا نیز هست.


منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین