|
|
امروز: يکشنبه ۱۰ تير ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۹
کد خبر: ۴۳۳۷۸
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۵
خبرگزاری افغان روز دوشنبه اعلام کرد که ایران و غرب تا یک قدمی توافق بر سر مسائل هسته ای نزدیک شده اند و در گذشته مواضع شان تا این حد نزدیک نبوده است.
'خبرگزاری 'بخدی' افغانستان نوشت: گفت وگوهای ایران و کشورهای1+5 بر سر مسئله هسته ای در شهر 'لوزان' سوئیس ادامه دارد و انتظار می رود تا آخر روز سه شنبه به توافق برسند.

بخدی نوشت: 'محمد جواد ظریف' وزیر امور خارجه و رییس تیم مذاکره کننده هسته ای ایران، کلید رسیدن به توافق را 'انتخاب راهبردی بین فشار و تحریم یا تعامل و توافق' از سوی اعضای1+5 دانسته است.

براساس گزارش این خبرگزاری افغان، ایرانی ها خواستار لغو هر چه سریعتر تحریم های اقتصادی بر ایران هستند اما آمریکایی ها، تاکنون به این موضوع تن نداده اند.

گفته می شود مقامات آمریکایی گفته اند که اوباما رییس جمهوری آمریکا می تواند با استفاده از اختیارات خود بخشی از تحریم ها لغو کند اما این امر وابسته به نتیجه گفت وگوها و پاسخ ایران است.

براساس گزارش ها، تحریم ها، فعالیت های تحقیقاتی ایران در بخش انرژی هسته ای و بازرسی های آژانس از تاسیسات هسته ای ایران از محورهای اصلی مذاکرات هستند.

این خبرگزاری در ادامه نوشت: مذاکرات هسته ای ایران و کشورهای غربی به ویژه آمریکا، این روزها به مرحله نهایی خود رسیده است.

'فدریکا موگرینی' رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز روز گذشته پس از ورود به محل مذاکرات گفت: 'هیچگاه به توافق با ایران تا این حد نزدیک نبوده ایم.

سرگیی ریابکوف، مذاکره کننده ارشد روسیه نیز گفته است که شانس رسیدن به توافق بیش از 50درصد است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین