|
|
امروز: پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۹
کد خبر: ۴۳۳۱۳
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۶
بر اساس این گزارش، اعزام زائران عمره به سرزمین وحی از 13 آذر سال 93 آغاز شد و قرار بود در طول عملیات حدود 800 هزار زائر اعزام شوند و اعزام ها نیز در سه مرحله صورت گیرد.
رییس سازمان حج و زیارت، از آغاز مجدد اعزام زائران به عمره مفرده از 10 فروردین ماه خبر داد و ابراز امیدواری کرد که با قول سفارت و کنسولگری عربستان در تهران در صدور ویزای زائران نظم ایجاد شود.

 سعید اوحدی گفت: به خاطر کاهش صدور ویزا و همچنین اختلال در نظم صدور ویزای زائران عمره مفرده، اعزام این افراد از روز سوم تا 10 فروردین ماه متوقف شده بود اما از روز دوشنبه مجددا با قول مسوولان حج عربستان و سفارت این کشور، اعزام ها براساس برنامه ریزی جدید آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه طی این مدت بیش از 23 هزار نفر از زائران نتوانسته اند به سرزمین وحی اعزام شوند، افزود: برنامه ریزی های لازم برای تغییر پرواز و جانمایی این افراد از طریق کارگزاری ها و دفاتر زیارتی دراستان های مختلف انجام شده است.

اوحدی ادامه داد: سه گزینه برای زائران در نظر گرفته شده بطوریکه آنها می توانند اعزام در ماه های رجب، شعبان و یا رمضان را انتخاب کنند و با این جابجایی تکلیف زائران جا مانده از سفر عمره مشخص می شود.

رییس سازمان حج و زیارت تاکید کرد: یک امکان دیگر برای این زائران در نظر گرفته شده، بگونه ای که افرادی که به هر علت طی این سه ماه امکان سفر به سرزمین وحی را ندارند در اولویت اعزام نوروز آینده سال 95 قرار می گیرند.

اوحدی ابراز امیدواری کرد که با توجه به وعده مسوولان حج عربستان، صدور ویزا با نطم انجام شود و پروازها براساس برنامه ریزی انجام شده، صورت گیرد.

وی در مورد خسارت زائرانی که سفر آنها لغو شده، گفت: تمام خسارت این افراد برعهده شرکت های طرف قرارداد سعودی است و با توجه به اینکه هزینه اعزام زائران در ایام نوروز 200 هزار تومان گرانتر از زمان های دیگر است، اگز زائران همان گروه های پروازی قبلی با همان درجه قیمتی را انتخاب کنند، مبلغی به عنوان خسارت به آنان بازگردانده می شود.

به گفته وی، از ابتدای عملیات اعزام زائران به عمره مفرده تا کنون 370 هزار نفر به سرزمین وحی اعزام شده اند.

بر اساس این گزارش، اعزام زائران عمره به سرزمین وحی از 13 آذر سال 93 آغاز شد و قرار بود در طول عملیات حدود 800 هزار زائر اعزام شوند و اعزام ها نیز در سه مرحله صورت گیرد.

مرحله اول بدون مشکلی آغاز و طی آن حدود 330 هزاز نفر اعزام شدند اما از ابتدای شروع مرحله دوم که از 21 اسفند ماه آغاز شد، بدلیل کاهش 50 درصدی صدور ویزا و همچنین بی نظمی در عملیات صدور ویزا، سه هفته اعزام زائران با مشکل مواجه شد و طی این مدت 12 هزار نفر در قالب 88 گروه از پرواز جامانده و سفر آنان لغو شد.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین