|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۷
کد خبر: ۴۳۲۹۷
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۱
آخوندی گفت: کنترل راه های کشور با استفاده از روش های مکانیکی دیگر عملی نیست و ما مجبوریم در یک دوره زمانی مشخص تمام راه های اصلی و فرعی کشور را به سیستم های هوشمند مجهز کنیم.
وزیر راه و شهرسازی گفت: هم اکنون حدود 15 درصد از هزینه های درمانی کشور مربوط به مصدومان و مجروحان حوادث رانندگی راه های مواصلاتی کشور است.

عباس آخوندی روز یکشنبه در مراسم امضای قرارداد نصب و بهره برداری از یکهزار و 880 دوربین کنترل سرعت در راه های شریانی کشور، افزود: حفظ جان انسان ها برای ما بسیار مهم است زیرا حفظ جان یک نفر در واقع حفظ تمام انسان ها است و باید تلاش کنیم مدیریت راه های کشور با استفاده از سیستم های هوشمند بیش از پیش بهبود یابد تا شاهد کاهش مخاطرات در راه های کشور باشیم.

وی افزود: در حالی که اوایل انقلاب در کشور یک میلیون و 200 هزار خودرو وجود داشت هم اکنون تعداد آن به 16 میلیون دستگاه رسیده و پیش بینی می شود طی 5 تا 6 سال آینده تعداد وسایل نقلیه کشور به حدود 50 میلیون دستگاه افزایش یابد.

وی افزود: هم اکنون کشورمان دارای بیش از 200 هزار کیلومتر راه است و پیش بینی می شود طی یک دهه آینده طول راه های کشور به بیش از 300 هزار کیلومتر افزایش یابد.

وی گفت: کنترل راه های کشور با استفاده از روش های مکانیکی دیگر عملی نیست و ما مجبوریم در یک دوره زمانی مشخص تمام راه های اصلی و فرعی کشور را به سیستم های هوشمند مجهز کنیم.

وزیر راه و شهرسازی بر ضرورت اطلاع رسانی درخصوص آخرین وضعیت راه های کشور به تمام شهروندان ایرانی تاکید کرد و افزود: بدون شک اطلاع رسانی به موقع و تامین اطلاعات مورد نیاز شهروندان در کاهش حوادث رانندگی بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

آخوندی اظهار داشت: با نصب یکهزار و 880 دوربین کنترل سرعت در راه های کشور مجموع دوربین های مورد استفاده در راه های شریانی به بیش از دو هزار و 220 دستگاه خواهد رسید، هرچند بهره گیری همزمان دستگاه های اجرایی از این دوربین ها سبب هم افزایی بزرگی در این حوزه خواهد شد.

وی تصریح کرد: با راه اندازی این تعداد دوربین کنترل سرعت، نرخ بهره وری نیز بسیار افزایش می یابد و با کاهش حوادث رانندگی اقدام بزرگی در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی و افزایش بهره وری در کشور عملی خواهد شد.

وی درخصوص ویژگی های این قرارداد، گفت: این قرارداد بزرگترین قرارداد مدیریت راه های کشور است که تاکنون به امضا رسیده و این اقدام آغازی بزرگ برای هوشمندسازی جاده های کشور است لذا باید اطلاعات آن در اختیار همه مردم قرار گیرد و نباید اطلاعاتی که در این سیستم ها وجود دارد انحصارا در اختیار سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و پلیس راه باشد.

وی با اشاره به افزایش حجم تردد در تعطیلات نوروزی نیز اظهار داشت: در ایام نوروز مراجعه به سامانه www.141.ir افزایش قابل توجهی داشته به طوری که از ابتدای سالجاری تاکنون بیش از 500 هزار نفر برای اطلاع از آخرین وضعیت راه ها به این سامانه مراجعه کرده اند تا اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت کنند.

وزیر راه و شهرسازی ضمن تبریک سال نو به تمام مردم ایران تاکید کرد که انجام وظیفه تمام ماموران راهداری، خلبانان، لوکوموتیو رانان و دریانوردان در حوزه حمل و نقل دریایی قابل تقدیر است و وزارت راه و شهرسازی از همه دستگاه های اجرایی از جمله هلال احمر، سازمان امداد و نجات، پلیس راه و اورژانس کشور در ارایه خدمات به مردم و مسافران نوروزی قدردانی می کند.

وی گفت: تا روز 8 فروردین 393 مورد بارش برف و باران در جاده های کشور را شاهد بوده ایم اما ماموران سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به خوبی توانسته اند به وظایف خود در این زمینه عمل کنند.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین