|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۷:۳۴
کد خبر: ۴۳۲۴۱
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۳
وزیر امور خارجه گفت: من فکر می‌کنم نشانه‌های زیادی است که می‌توانیم رو به جلو حرکت کنیم. ایران اراده سیاسی لازم را در مذاکرات دارد و وقت آن است که آنها هم این اراده را از خود نشان دهند. آنها متوجه شدند که تحریم‌ و توافق و فشار با هم امکان پذیر نیست.
وزیر خارجه کشورمان دیدارش با همتایان آلمانی و فرانسوی خود را خوب ارزیابی کرد و گفت: اکنون فهم بهتری از موضوعات داریم.

محمد جواد ظریف در جمع خبرنگاران بعد از دیدار با همتایان آلمانی و فرانسوی خود گفت: بحث‌های خوبی هم با وزیر خارجه آلمان و فرانسه داشتیم و فکر می‌کنم با توجه به این که دوستان مایلند نقش بسیار مستقیمی هم در راه‌حل و هم در آینده روابط ایفا کنند نکات خوبی مطرح شد که چگونه می‌توان کار را پیش برد و مشکلات را حل کرد.

ظریف درباره دیدارش با اشتاین مایر و فابیوس گفت: دیدار خوبی داشتیم. اکنون فهم بهتری از موضوعات داریم و فکر می‌کنم با یک تفاهم مشترک بتوانیم به سمت راه‌حل برویم.

وی ادامه داد: ما همیشه گفته‌ایم با اراده سیاسی امکان رسیدن به راه‌حل وجود دارد. من از دو ملاقاتی که با وزیران خارجه آلمان و فرانسه داشتم احساس می‌کنم طرف مقابل نیز با همین علاقه وارد موضوع شده است.

وی گفت: من فکر می‌کنم نشانه‌های زیادی است که می‌توانیم رو به جلو حرکت کنیم. ایران اراده سیاسی لازم را در مذاکرات دارد و وقت آن است که آنها هم این اراده را از خود نشان دهند. آنها متوجه شدند که تحریم‌ و توافق و فشار با هم امکان پذیر نیست.

ظریف افزود: فرانسه و آلمان در رسیدن به توافق جدی هستند و فکر می‌کنم ما باید با هم کار کنیم.



منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین