|
|
امروز: يکشنبه ۱۰ تير ۱۴۰۳ - ۰۷:۴۰
کد خبر: ۴۳۱۹۹
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۶
رییس جمهوری در نخستین جلسه هیات دولت در سال جدید بر ضرورت برنامه ریزی عملیاتی برای اجرای کارآمد شعار سال 94 با هدف رسیدن ایران به رونق اقتصادی مورد تاکید مقام معظم رهبری اشاره کرد.
رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی آغاز سال 1394 هجری شمسی، با تبریک سال نو و نوروز به ملت ایران و همه ملت هایی که نوروز را گرامی می دارند، سال جدید را سال «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» نامگذاری کردند.

همدلی و همزبانی ملی در روزهای شکل گیری، تداوم و اوج انقلاب اسلامی در 22 بهمن 1357تا تشکیل دولت موقت، جمهوری اسلامی و مقابله با تجاوز دشمن بعثی در سال های جنگ تحمیلی، راهبرد اصلی نظام و مردم بوده است.

بسیاری از دستاوردهای ملی، منطقه ای و بین المللی جمهوری اسلامی ریشه در همدلی و همزبانی دارد که با توجه به اهمیت تاثیرگذاری و ارزشمند بودن آن، هدف دشمنی های بیرونی بسیاری قرار گرفته است.

ایجاد تفرقه و بنیادین نشان دادن تفاوت بین دیدگاههای مختلف سیاسی و جناحی توسل به انتشار اطلاعات تحریف شده و دروغ توسط رسانه ها و شبکه های خبری خارجی و انواع داخلی آن از مهمترین رویکردهای دشمنان در آسیب زدن به همدلی و همزبانی است.

هر چند رویکردهای ضد همدلی و همزبانی ملت و دولت تاکنون نتوانسته مانع رسیدن به اهداف جمهوری اسلامی شود، ولی کم توجهی به ترفندهای در حال دگرگونی دشمنان می تواند آسیب زننده باشد.

نامگذاری رهبر معظم انقلاب اسلامی برای سال 94 در چارچوب ضرورت پاسداری از داشته های انقلاب و توانمندی بیشتر برای رسیدن به اهداف کلان پیش رو است.

بر همین اساس، برآیند نامگذاری مورد تاکید رهبر معظم انقلاب «دولت و ملت، همدلی و هم زبانی» برای سال 94، قدرتمندتر کردن نظام جمهوری اسلامی در عرصه داخلی و خارجی است و امروز ضرورت دارد منطبق بر نیازها و ضرورت های نوین و توسعه ای جمهوری اسلامی این همدلی و همزبانی بیش از هر زمان دیگری مورد توجه ملت و دولت قرار گیرد.

حضرت آیت الله خامنه ای در پیام نوروزی خود تاکید کردند: ظرفیّت های ما (ایران) بسیار زیاد است. این ظرفیّت عظیم و مهم دست یافتنی است ولی شروطی دارد؛ یکی از مهم ترین شروط عبارت است از همکاری های صمیمانه میان ملّت و دولت؛ اگر این همکاری صمیمانه از دو سو شکل بگیرد، یقیناً همه آنچه را که جزو آرزوهای ما است دست یافتنی است و آثار آن را مردم عزیزمان به چشم خواهند دید. دولت، کارگزار ملّت است؛ و ملّت، کارفرمای دولت است.

ایشان افزودند: هرچه بین ملّت و دولت صمیمیّت بیشتر و همکاری بیشتر و همدلی بیشتری باشد، کارها بهتر پیش خواهد رفت. باید به یکدیگر اعتماد کنند؛ هم دولت، ملّت را به معنای واقعی کلمه قبول داشته باشد و ارزش و اهمّیّت و توانایی های ملّت را بدرستی بپذیرد، هم ملّت به دولت که کارگزار کارهای او است به معنای حقیقی کلمه اعتماد کند.

حضرت آیت الله خامنه ای در بخش دیگری از پیام خود بیان کردند: ... به نظر من امسال را باید سال همکاری های گسترده ی دولت و ملّت دانست؛ من این شعار را برای امسال انتخاب کردم: «دولت و ملّت، همدلی و هم زبانی». امیدواریم این شعار در عمل تحقّق پیدا کند و هر دو کفّه این شعار، یعنی ملّت عزیزمان، ملّت بزرگمان، ملّت با همّت و با شجاعتمان، ملّت بصیر و دانایمان، و همچنین دولت خدمتگزار بتوانند به این شعار به معنای حقیقی کلمه عمل بکنند و آثار و نتایج آن را ببینند.

حضرت آیت الله خامنه ای سال 93 را نیز سال پیشرفت ها و چالش ها خواندند و بیان کردند: سال 93 هم در عرصه داخلی و هم در عرصه خارجی و بین المللی برای کشور ما سال پرماجرایی بود؛ چالش هایی داشتیم، پیشرفت هایی هم داشتیم؛ ما در اوّل سال 93 با توجّه به همین چالش ها بود که عنوان سال را گذاشتیم «عزم ملّی و مدیریّت جهادی».

ایشان افزدند: با نگاهی به آنچه در سال 93 گذشت، مشاهده می کنیم که عزم ملّی بحمدالله بُروز و ظهور داشت. ملّت ما عزم راسخ خود را هم در تحمّل برخی مشکلاتی که برای او وجود داشت نشان داد، هم در روز بیست ودوّم بهمن، در روز قدس و در راهپیمایی عظیم اربعین این عزم را، این همّت را از خود بُروز داد و نشان داد. مدیریّت جهادی هم در برخی از بخش ها بحمدالله بارز و آشکار بود. در آن بخش هایی که مدیریّت جهادی را انسان مشاهده کرد، پیشرفت ها را هم در آنجا مشاهده کردیم. این البتّه توصیه مخصوص سال 93 نیست، هم عزم ملّی و هم مدیریّت جهادی برای امسال و برای همه سالهای پیش رو برای ملّت ما مورد نیاز است.

رییس جمهوری در نخستین جلسه هیات دولت در سال جدید بر ضرورت برنامه ریزی عملیاتی برای اجرای کارآمد شعار سال 94 با هدف رسیدن ایران به رونق اقتصادی مورد تاکید مقام معظم رهبری اشاره کرد.

رییس جمهوری با فراخوان ملی برای تحقق عینی خواست رهبر معظم انقلاب، گفت: این شعار نباید تنها روی کاغذها و تابلوها بماند بلکه باید بر دل های ما حاکم شود و همه تلاش ها برای تحقق عینی آن متمرکز شود.

حسن روحانی تصریح کرد: سال 94 با تقویت بیش از پیش روحیه وحدت ، برادری و همدلی آغاز شد و ان شاء الله این شعار، شعاری دائمی خواهد شد. میان دولت به معنای عام و مردم به عنوان صاحبان کشور و کسانی که همه اختیارات مسوولان با امضا و رای آنان شکل گرفته است باید همیشه همدلی و همزبانی وجود داشته باشد.

همانگونه که رییس جمهوری بیان کرد ما می خواهیم در سراسر کشور اول همدلی بوجود بیاید که البته ساده نیست و باید همه تلاش کنیم و وقتی اهداف، آرمان ها و مقصد همگان، منافع ملی، آرمان ها، ارزش ها، پیشرفت، معنویت، اسلام، اخلاق و رونق اقتصادی شد، به طور طبیعی همدلی ایجاد می شود و بعد همزبانی هم می آید.

با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری برای همگامی بیش از پیش دولت و ملت وهمچنین تاکید ویژه رییس جمهوری برای تحقق عملی شعار سال 94، ناگزیر تمامی مسئولان، جناح ها و تشکل های مختلف باید برای رونق اقتصادی، پیشرفت و تحقق برنامه ها و اسناد بالادستی به عنوان راهبردهای توسعه ای نظام گام بردارند.


منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین